fbpx

Trim din strategi for 2024

Direktørens hjørne om strategi

Direktørens hjørne

Et nyt år ligger dugfriskt foran os. Tiden er kommet for at trimme vores strategier. Det er altid en sund øvelse at tage virksomhedens strategi til et serviceeftersyn.

Min tjekliste er ud fra en R3 model med følgende definitioner:

Det første R-ord er, om Connect Køge holder den rette RETNING og i et tilpas tempo. Passer Connect Køges formål og overordnede funktion med den virkelighed, som vi faktisk er i anno 2024? Altså se på vision, mission og værdier.

Næste tjek er RELEVANS. Skaber vi den ønskede værdi, som vores kunder efterspørger – altså er vi fortsat relevante? Endelig handler det om et tjek af virksomhedens RÅDERUM. Med det tænker jeg på vores interne såvel som eksterne rammer for vores virke.

På det interne niveau handler det om, hvorvidt medarbejderne er motiverede og trives godt i jobbet – brænder de for sagen? Og har vi de rette teknologier, såsom hvordan får vi sat AI i spil? Har vi de optimale samarbejdsprocedurer m.m.?

Et servicetjek af den eksterne ramme gælder et eftersyn af vores konkurrencesituation og kommende opgaver. Hvor langt frem har vi en driftsaftale? Kan vi sælge nogle konsulenttimer og kan vi yder lokaleservice for andre kommuner?

Dette er mit bud på et serviceeftersyn ud fra vores – R3 model i Connect Køge. Et tjek af ”Retning”, ”Relevans” og ”Råderum”.

Ja, hold din virksomhed skarp og husk at tage dit eget eftersyn! Vil du søge mere viden om, hvordan du kan genopfinde og trimme din virksomhed, så kan jeg anbefale bogen ”Dream&Details”.

Endvidere er du naturligvis inviteret med til vores kommende Nytårskur d. 18/1. Her får du masser af inspiration om seneste nyt ift. samarbejdet mellem mennesker og AI samt hvordan styrker du din kreativitet og fællesskabet gennem ”Rock’n’Roll Leadership”.

Se programmet og meld dig til – klik her.