Business Club-medlemmer

Byggeri og Håndværk

Colas Gruppen

Nytænkning baner vejen for Colas’ succes: I Connect Køges Business Club er vi glade for at byde velkommen til Colas Gruppen og Business Developer Kristian Møller Petersen.   Colas Gruppen er en global markedsleder indenfor udvikling, udførelse og vedligeholdelse af infrastruktur, som er ejet af Bouygues Group, hvis hovedaktiviteter er byggeri, energi og forsyning samt medie- og telekommunikation.   Colas Gruppens hovedsæde ligger i Paris og ejer verdens største vejlaboratorium.   Koncernen udfører teknisk ekspertise og transportinfrastruktur-løsninger, herunder vedligeholdelse og reparation af veje, lufthavne og jernbaner over hele verden.   Siden koncernen blev grundlagt i 1929, har man investeret i ny forskning og udvikling, der fortsat er med til at sikre, at Colas forbliver en af de førende aktører i branchen.   ”Med fokus på kvalitet og bæredygtighed har vi hos Colas tilpasset os de skiftende behov i samfundet og industrien. Vi udfordrer vores kunder og samarbejdspartnere, hvor vi introducerer nye materialer, teknologier og metoder, der forbedrer effektiviteten, holdbarheden og tager miljømæssige hensyn,” siger Kristian Møller Petersen, Business Developer hos Colas Danmark.    Colas Danmarks hovedkontor ligger i Glostrup. Virksomheden har på landsplan ca. 550 medarbejdere.   Colas Danmarks kerneområder er:   Anlæg Asfalt, herunder produktion på egne asfaltfabrikker Sealing Råstoffer og industri   ”Som ansvarlig virksomhed har det stor betydning for os at yde professionel rådgivning indenfor vores kerneområder. Vi lægger vægt på CO2-reducerende løsninger og brug af genbrugsmaterialer – noget vi bl.a. vejleder flere kommuner og private firmaer om,” fortæller Kristian Møller Petersen.
Rådgivning og Konsulenter

One Decision ApS

Indspark der gør klart indtryk: Hos Connect Køge byder vi velkommen til One Decision ApS og direktør Malene von Kiær som medlem af Business Club.   One Decision er blandt Danmarks førende virksomheder inden for foredrag og oplæg til erhvervskunder i hele landet. Deres portefølje består af ca. 30 anerkendte foredragsholdere, der repræsenterer både velkendte og mindre kendte navne. Og i tillæg hjælper One Decision med at skaffe andre profiler, hvis de matcher kundernes behov bedre til en konkret opgave.   De inspirerer alle publikum ud fra faste temaer, som f.eks. Jacob Risgaard (kendt fra Løvens hule), der fortæller om sin iværksætterrejse eller Rune Green, som giver indspark om humor og trivsel i hverdagen.   Alle er de stærke formidlere, der evner at engagere publikum og give dem inspiration eller en særlig oplevelse med sig hjem. Uanset om der er tale om aktuelle temaer, som består hen over tid såsom ledelse, ESG, diversitet og trivsel, eller indhold der er formet og skabt ud af livserfaring eller begivenheder ud over det sædvanlige.   Når kunden udtrykker et behov for at blive inspireret og beriget ved en særlig anledning, sikrer One Decision gennem grundig rådgivning, at der matches med den helt rette foredragsholder og tema. Her kommer det særligt kunden til gavn, at de hos One Decision kan tilbyde så stor en portefølje af både eksklusive foredragsholdere og temaer. Det betyder, at man altid kan tilbyde netop dét foredrag, der passer godt til ønsket.   ”Det vigtigste for os er at ramme spot on, når vi skal pege på det helt rette foredrag. Her er det essentielt at fange kundens ønsker, så indholdet lever op til forventningerne. Samtidig skal det altid give publikum noget med hjem, gøre indtryk på den enkelte, og det lykkedes vi heldigvis med,” fortæller Malene von Kiær.   Hos One Decision vægtes det i det daglige højt at være aktiv i erhvervsnetværk. Det anses for en helt nødvendig del af hverdagen at pleje og udbygge sine relationer med både kunder og samarbejdspartnere, da det bl.a. er herfra, der hentes inspiration til løbende at udvikle foredragsprogrammet.   One Decision formidler godt 200 foredrag årligt, hvoraf ca. halvdelen bookes af faste kunder, i et mix af private og offentlige virksomheder samt erhvervsnetværk.
Rådgivning og Konsulenter

Senva ApS

Alle virksomheder bør være klar til at kunne blive solgt i morgen: Hos Connect Køge er vi glade for at byde Senva ApS, med sin rådgivende partnerkreds, velkommen som medlem af Business Club.   Som konsulenthus hjælper Senva ledere og virksomheder med at opfylde deres behov og ambitioner og rådgiver omkring strategi, forretningsudvikling, fremtidssikring og organisations- og rekrutteringsprocesser.   Det prioriteres at møde kunderne på deres niveau, lytte og forstå deres behov samt få et 360 graders helhedsbillede af virksomheden for at identificere uudnyttet potentiale. Dette gøres før der udarbejdes skræddersyede handlingsplaner og holdbare løsninger, der fremmer både den menneskelige og forretningsmæssige sammenhængskraft.   “Det er vigtigt for os, at man som kunde føler sig hjulpet og støttet gennem hele processen. Vi hjælper derfor også med eksekveringen, hvor der viser sig behov,” fortæller partner Claus Olsen, stifter af Senva.   De dedikerede partnere hos Senva har alle mange års erfaring og har selv drevet forretning både som iværksætter, ejer eller direktør af mellemstore virksomheder. De har derfor oplevet både med- og modvind på egen krop og kender til de mange udfordringer, der følger med at drive forretning i en omskiftelig verden.   Et af husets særlige specialer er sparring og rådgivning omkring fremtidssikring. Her tilbydes både optimering af kundens eksisterende forretning og anbefalinger til handlinger, der styrker deres position i mødet med fremtiden – uanset om det drejer sig om at håndtere forandringer eller forberede virksomheden på et kommende ejerskifte.   “Vi stiller gerne kunden spørgsmålet: ‘Er din virksomhed klar til at kunne blive solgt i morgen?’ Jo bedre man kender sig selv og er forberedt på fremtiden, jo stærkere står man,” udtaler Claus Olsen.   I dag opereres der fortrinsvis i samarbejde med kunder på Sjælland, men det er ambitionen, at forretningen skal udvikle sig, så der også bydes velkommen til kunder fra resten af landet.
Produktion og Industri

Berlin Packaging Denmark A/S

Under hver kapsel er en flaske: Berlin Packaging Denmark A/S, med COO Hanne Zinck og fabrikschef Helle Friis, bydes velkommen som medlem af Connect Køge Business Club.   Som en af landets førende producenter af et bredt sortiment af plastemballage, er kunderne fødevareproducenter og andre, hvis produkter skal sikres opbevaring mens de forbruges. Vi møder derfor alle deres produkter i hverdagen, når vi handler dagligvarer og forbrugsprodukter i butikkerne.   En imponerende vækstrejse tog sin begyndelse i 2008, da ejerne CEO Bjarke Arlø og Hane Zinck lagde en ambitiøs plan, der skulle bringe forretningen op på et helt nyt niveau.   Efter mottoet ”Under hver kapsel er en flaske” blev sortimentet, der dengang mest bestod af plastkapsler, udvidet betydeligt, og samtidig blev der investeret i automatisering af maskinparken, der har været med til at sikre en væsentlig øget kvalitet af slutproduktet.   Siden da har hvert eneste år budt på vækst, og i 2020 blev virksomheden en del af noget meget større, da man indtrådte i Berlin Packaging-familien, med afdelinger i mange europæiske og sågar oversøiske lande.   Selskabet i Danmark er dog det eneste, der kan bryste sig af at have egen produktion, og dermed indtages en nøgleposition i koncernen, idet der også produceres til søsterselskaber verden rundt.   COO, Hanne Zinck, er ikke et øjeblik i tvivl om hvor årsagen til den markante vækst skal findes:   ”Forklaringen på vores succes hænger naturligt sammen med et udvidet sortiment, der ramte markedet på det helt rette tidspunkt. Men, den klart vigtigste kilde til den flotte vækst vi har præsteret gennem årene, er uden tvivl vores dedikerede medarbejdere. Uden deres brændende engagement var vi ikke nået så langt, som vi er i dag.”   Hos Berlin Packaging Denmark er social ansvarlighed og fokus på diversitet en helt fast del af hverdagen. Organisationen består således også af ansatte, som er udfordret på den ene eller anden vis. Ifølge Hanne Zinck er det et klart bevis på, at man ikke behøver at være afskåret fra at være i job, selvom man kan være udfordret.   ”Det handler om at møde alle og blive mødt med respekt og empati – og føle man er en vigtig del af et team. Det oplever vi en stor opbakning til hos samtlige medarbejdere, fra høj til lav,” forklarer Hanne Zinck videre.
Økonomi og Regnskab

Spar Nord Køge Bugt

Med mennesket i fokus og ægte involvering: I Connect Køge er vi glade for at byde Spar Nord Køge Bugt og direktør Jesper Køster velkommen som medlem af Business Club.   Med ambitionen om at skabe en lokal bank med mennesket i fokus etablerede Spar Nord sig med afdeling i Køge tilbage i 2007, med Jesper Køster som direktør i spidsen for et nøje udvalgt hold af dedikerede og erfarne rådgivere.   ”Vi brænder for at opbygge stærke relationer til vores lokale kunder og involverer os dybt i hver enkelte kundes situation. Det mener vi er afgørende for at kunne hjælpe dem med at finde vej til de bedste økonomiske løsninger,” fortæller Jesper Køster.   ”Fremgang og flotte resultater hos vores kunder er en enorm drivkraft for os alle. Det giver et kick til fortsat at stræbe efter vækst og udvikling for vores kunder og dermed også for os selv.”   Med et klart fokus på det menneskelige aspekt og udvikling ønsker Spar Nord Køge Bugt ikke blot at være en bank, men også en aktiv bidragyder til lokalsamfundet ved at involvere sig i en bred vifte af lokale projekter indenfor sport og kultur, og er blandt andet stolte hovedsponsorer for HB Køge Women og Køge Festuge.   Banken har stort fokus på mangfoldighed og støtter initiativer og projekter, der fremmer diversitet og muligheder for alle, uanset udfordringer.   Er der potentiale og stor energi bag, fortjener det nemlig ifølge Jesper Køster og Co. fuld opbakning.   I dag er Spar Nord Køge Bugt en af lokalområdets største banker med flere end 16.000 kunder. Organisationen er vokset støt i takt med udviklingen, fra otte medarbejdere i 2007 til 53 i dag, heraf sidder de 46 i Køge, mens syv til dagligt driver afdelingen i Solrød.
Mad og Drikke

Moccatime ApS

Alle fortjener en god kop kaffe: I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til direktør Thomas Baggesen, som ejer Moccatime ApS.   Hos Moccatime er kaffebønnerne altid friskristet fra leverandøren Mokaflor, et familieejet risteri i Firenze, der handler direkte med nøje udvalgte kaffeplantager rundt om i verden.   Den personlige service er et af forretningens vigtigste grundparametre. Det betyder, at alle faste erhvervskunder tilbydes en gratis supportaftale, der sikrer dem hurtig hjælp, hvis uheldet er ude.   ”Jeg brænder for de gode relationer og værdsætter at handle med mennesker, hvor vi har et tæt partnerskab. Ingen kunde skal efterlades uden en kaffeløsning, og skulle det ske, kommer vi gerne forbi og opstiller en låneløsning, mens kundens egen maskine repareres,” siger Thomas Baggesen, som sætter stor pris på den tillid, de mangeårige og nye kunder udviser.   Hos Moccatime er det holdningen, at den gode og smagfulde kaffe i den grad bør prioriteres både på arbejdspladsen og hjemme i privaten. Derfor gøres der en særlig indsats for at sikre, at alle husets erhvervskunder samtidig kan tilbyde deres egne medarbejdere, at de opnår særlige vilkår fra Moccatime med bl.a. gode rabatter. Dermed kan de som private kunder glædes over at kunne nyde gourmetkaffe derhjemme i fritiden.   Moccatime leverer sublime kaffeløsninger til kunderne i form af et bredt udvalg af espressomaskiner af høj kvalitet som f.eks. af mærket Jura og et sortiment af tre forskellige linjer af gourmetkaffe – Chiaroscuro, Mokaflor og Moccatime.   Kunderne findes i hele landet og er særligt erhverv, men også private kunder får i stigende grad øjnene op for, hvad Moccatime kan. I det lækre showroom på adressen i Køge kan kunderne ved selvsyn opleve hele sortimentet af espressomaskiner og samtidig dufte og smage sig frem til sin favorit i stedets kaffesortiment.
Produktion og Industri

Fomaco A/S

Sætter positivt aftryk over hele kloden: I Connect Køge er vi glade for at byde velkommen til Fomaco A/S og COO Jens Zangenberg som medlem af Business Club.   Fomaco er blandt verdens førende producenter af maskiner til marinerings- og saltningsprocesser inden for kød, fjerkræ og fisk i fødevareindustrien. Med en højteknologisk produktionsproces, der omfatter anvendelse af robotteknologi, sikrer Fomaco ensartet kvalitet og præcision samt effektiv håndtering af gentagne bevægelser, hvilket erstatter manuelt arbejde.   “Det er den høje kvalitet af vores produkter og vores innovative tilgang til produktudvikling, der har positioneret os som en af de førende virksomheder på verdensmarkedet inden for vores felt. Vores ambition er tydelig: Vi stræber efter at være blandt de mest respekterede leverandører af marineringsteknologi med en positiv indvirkning på kødforarbejdning i slagteribranchen,” udtaler COO Jens Zangenberg.   Fomaco ser kvalitet og udvikling som centrale elementer i deres bæredygtighedsstrategi. Deres maskiner er designet til at kunne vedligeholdes med udskiftelige reservedele, hvilket forlænger levetiden og reducerer behovet for udskiftning. Dette bidrager markant til bæredygtighed.   Hos Fomaco værnes der i høj grad om medarbejderne, der ses som virksomhedens absolut vigtigste ressource. En synlig og involverende lederstil og klare linjer for kommunikation ledsages af et skarpt fokus på at sikre et højt sikkerhedsniveau i produktionen. Dertil kommer, at der er tilbud om et årligt udvidet sundhedstjek til alle medarbejdere i organisationen.   Fomaco har mere end 47 års historie med sine 130 medarbejdere. Deres maskiner afsættes gennem et forhandlernet over hele verden.
Uddannelse og Kurser

Køge Handelsskole

Uddanner mennesker til alle steder i livet: Køge Handelsskole og direktør Stig Johansen bydes velkommen som medlem af Connect Køge Business Club.   Køge Handelsskole er sat i verden for at uddanne og danne mennesker til at komme godt videre i fremtidens merkantile erhvervsliv. Som en af de største uddannelsesinstitutioner inden for det merkantile område, uddanner skolen med omkring 200 ansatte unge på ungdomsuddannelserne Handelsgymnasiet HHX, EUX Business og EUD Business.   Skolens KHS Kompetence tilbyder desuden et bredt udvalg af kompetenceudviklende kurser til voksne. Uddannelser og kompetencer, der bidrager til udviklingen af både mennesker, erhvervsliv og samfund.   På Køge Handelsskole er der et særligt fokus på at udvikle det hele menneske. Elever og kursister udstyres med viden og nye kompetencer ud fra skolens merkantile profil, som er kernekompetencer inden for økonomi, sprog, handel og iværksætteri. Disse færdigheder er direkte anvendelige i hverdagen, hvad enten det drejer sig om unge, der forberedes til voksenlivet gennem en ungdomsuddannelse, eller voksne, der ønsker at vedligeholde og udbygge deres kompetenceniveau.   Desuden lægger Køge Handelsskole vægt på et tæt samarbejde med erhvervslivet for at sikre, at uddannelserne er så praksisnære som muligt.   ”Vores vigtigste ressource er vores dygtige medarbejdere, som med stor dedikation hver dag spiller sammen på tværs som i et tandhjul. Vi stræber efter at give de studerende det absolut bedste slutprodukt, en værdiskabende kompetenceudvikling og en oplevelse af at blive mødt som menneske,” understreger Stig Johansen.   Som 2030-verdensmålsskole vægter bæredygtighed højt på Køge Handelsskole. Fokus er ikke kun på målbare aspekter som madspild, energiforbrug og CO2-regnskaber med videre – men også på vigtigheden af at skabe et læringsmiljø, hvor der er fokus på at møde omverdenen med respekt og empati samt en oprigtig vilje til at bidrage til at alle trives.
Kultur, Sport og Fritid

Vallø Golf

Team op i det grønne: I Connect Køge Business Club ser vi frem til samarbejdet med Vallø Golfcenter under ledelse af direktør og baneejer Kirsten Winther-Olsen.   Beliggende tæt på Tryggevælde Å lige syd for Vallø By tilbyder Vallø Golf en idyllisk og naturskøn ramme, hvor dyrelivet side om side trives med golfentusiaster på den 70 hektar store golfbane.    En af Vallø Golfs stærke værdier igennem nu 20 år er at tilbyde golfspillere og samarbejdspartnere en uhøjtidelig atmosfære.    Med en dyb forståelse for både forretning og golfverdenen stræber Kirsten Winther-Olsen efter at skabe rammerne for en klub, der ikke blot er et sted for golfsport, men også et oplagt sted for virksomheder at afholde møder og prøve golf som en teambuilding aktivitet.    ”Som direktør er det vigtigt for mig at udvise engageret lederskab, hvilket også er årsagen til at vi her på stedet har indført hilsepligt blandt personalet, medlemmer og gæster for at sikre, at alle føler sig velkomne og værdsat. Her er vi alle lige – uanset om man ankommer hertil på cykel eller i sin Porsche,” siger Kirsten Winther-Olsen.   Vallø Golf, der stolt kan fejre 20-års jubilæum i år, er hjemsted for både en 18-huls bane og en 9-huls Pay & Play bane. Banerne er designet som innerlinks baner af den skotske banearkitekt Chris Haspel. Her kommer både rough, vind, vand og hurtige greens i spil. Her er udfordringer for både erfarne golfspillere og pay & play spillere, der ikke har prøvet golf før.   Vallø Golf er, igennem de snart seks år Kirsten har været direktør, vækstet med ca. 65% på antal medlemmer og gæster fra 2018 til i dag. ”Da jeg startede havde vi en juniorspiller, men nu har vi med stor hjælp fra frivillige og vores træner en junior klub på hele 40-50 medlemmer i alderen 3-18 år.”    Takket være dedikationen fra direktør Kirsten Winther-Olsen, hendes familie, det fantastiske team af medarbejdere, samarbejdspartnere, klubbens medlemmer og frivillige, ser Vallø Golf ind i en lys fremtid præget af nytænkning og udvikling.   “Det der driver mig er, at der hele tiden sker noget nyt. Siden vi købte golfbanen 1.7.18 er vores strategi, at vi vil investere i en ny ting i Vallø Golf hvert år, så alle kan se, vi er en golfbane i udvikling og ikke i afvikling. Det har vi mere end levet op til. Men det er også kun muligt, så længe vi vækster,” udtaler den entreprenante direktør.   Vallø Golfcenter er det ideelle valg for forretningsmøder og konferencer kombineret med golf. Med lækre mødefaciliteter og en bred vifte af muligheder – uanset om det er en lille gruppe eller et stort arrangement – er det det perfekte sted at kombinere forretning i inspirerende på den tidligere brostensbelagte gård midt ude i naturen.
Rådgivning og Konsulenter

LE34 Køge

LE34 Køge er nyt medlem af Connect Køge Business Club, hvor landinspektør og afdelingsleder Poul Moesgaard siden 1. januar 2014 har formået at skabe en succesfuld afdeling med de menneskelige værdier i fokus.   ”Jeg tror på, at tillid og velvilje er nøglen til et harmonisk og produktivt arbejdsmiljø. Vores mantra, ’Get real – get connected – get help!’, afspejler vores organisatoriske kultur. Vi er ét samlet firma, hvor samarbejde og faglig udveksling altid gør, at vi formår at levere et højt niveau hver eneste dag,” udtaler Poul Moesgaard.   Virksomhedens kerneværdier – respekt, ansvarlighed, arbejdsglæde, dialog og samarbejde – er ikke bare ord, de er fundamentet, hvor dedikerede medarbejdere på tværs af faglige kompetencer og afdelinger samarbejder og støtter hinanden.   LE34 Køge er mere end bare en virksomhed. Det er et rådgivende organ, hvis motto: ”LE34 viser vejen” klart signalerer en seriøsitet og ordentlighed uanset opgavens størrelse og varighed.   ”Den røde tråd er gennemgående i alt, hvad vi foretager os. Vi stræber altid efter at levere den højeste kvalitet, hvor arbejdsglæden, tæt dialog og ikke mindst samarbejde er afgørende elementer til at opnå de bedste resultater,” fortæller Poul Moesgaard, der altid har lagt stor vægt på vidensdeling og sparring.   I det daglige arbejder hele organisationen efter musketer-princippet: ’Én for alle – og alle for én!’   Denne mentalitet er med til at skabe en samhørighed, hvor alle medarbejderne bidrager for at løse de aktuelle opgaver på bedst mulig vis – på tværs af faggrupper og afdelinger.   Siden 2017 har LE34 Køge arbejdet med at opkvalificere sine medarbejdere igennem LE34 Akademi – deres egen akademiuddannelse. Her har alle medarbejderne mulighed for at tilegne sig ny viden og kompetencer inden for virksomhedens syv forretningsområder.   Hos LE34 Køge, som er en del af en større organisation med afdelinger i både Danmark og Sverige, er der ansat 30 medarbejdere, der er specialister i totalrådgivning inden for registrering af fast ejendom, opmåling, kortlægning, miljøvurdering og planlægning af jord og ejendomme, hvilket sikrer samfundets økonomiske infrastruktur omkring fast ejendom og den private ejendomsret.   LE34 Køge forstår vigtigheden af at opbygge langvarige relationer og levere resultater, der skaber værdi for den enkelte kunde. Virksomhedens portefølje består bl.a. af store infrastrukturprojekter såsom Femern Bælt-forbindelsen, Metro Cityringen, samt lokale opgaver med statslige og kommunale instanser.
Marketing og Kommunikation

Sjællandske Nyheder Køge

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til Sjællandske Nyheder Køge, der lokalt ledes af områderedaktør Katrine Wied og mediechef Anders Laursen.   Sjællandske Nyheder er en virksomhed midt i en rivende digital udvikling. Hver måned sættes nye rekorder for antal nye digitale læsere, og ambitionen er, at virksomheden skal nå ud til så mange læsere på Sjælland med relevant journalistik som overhovedet muligt.   Mediehusets kerne er lokale nyheder og historier, som perspektiveres, så de også fænger læsere ud over kommunegrænsen. Områderedaktør Katrine Wied udtaler:   ”Det er vores mål, at vores journalistik skal kunne sætte en dagsorden i nærområdet, og vi skal springe på nyhedsdagsordner her og nu, lokalt og nationalt, rykke ud til stedet, hvor tingene sker, og fortælle om de mennesker, som er centrum for lokalområdets begivenheder.”   Der skrives om politik, retsstof, det lokale kultur- og idrætsliv, sport, erhverv og alt det andet, der optager de læsere, der bor og arbejder på Sjælland.   I dag er Sn.dk – Sjællandske Nyheder Sjællands førende nyhedssite med nyheder fra hele Sjælland uden for København. Sn.dk er en del af Sjællandske Medier og fælles hjemmeside for Sjællandske Medier A/S’ dagblade.   Sjællandske Medier udgiver Dagbladet Køge, Roskilde, Ringsted, Frederiksborg Amts Avis, Nordvestnyt og Sjællandske.   Selskabet udgiver også 39 gratisomdelte ugeaviser med et samlet ugentligt oplag på 885.000 eksemplarer samt yderligere 245.000 eksemplarer hver anden uge på Sjælland og Møn. Derudover udgives B2B avisen Erhverv Sjælland hver 2. uge i fem udgaver rundt på Sjælland. Mediehuset ejer desuden Radio SLR, der sender til størstedelen af Region Sjælland på FM og store dele af Østdanmark på DAB+.   I Køge Kommune udgiver Sjællandske Medier Ugeavisen Køge. Og i det lokale mediehus på Torvet 10 i Køge er fire mediekonsulenter klar til at rådgive om, hvordan man som lokal butik/virksomhed får det maksimale udbytte af ens markedsføringsbudget, uanset størrelse på dette.   Kunden får rådgivning om lokal markedsføring i ugeavis, erhvervsavis, Radio SLR, digitalt på både Meta og sn.dk samt SEO/SEM, hjemmeside, som sikrer optimalt udbytte af indsatsen. Hver uge opnås der kontakt til over 1 mill. læsere/brugere/lyttere på hele Sjælland!   På billedet suppleres de to af lokalredaktør Anders Fallesen, der ses yderst til højre.
Produktion og Industri

Cook Medical Danmark

I Bjæverskov finder man Køge Kommunes største private arbejdsplads, hvor 700 medarbejdere hver dag er med til at redde liv i hele verden.   Som en global koncern med over 60 års erfaring og ca. 10.000 ansatte på verdensplan, er Cook Medical en ledende aktør inden for produktion af medicinsk udstyr.   Direktør Thomas Gabriel er i den grad bevidst omkring det altafgørende arbejde virksomheden er med til at levere hver eneste dag.   ”Som pioner på området vi ved, at for enden af hvert enkelt device, er der en person, som formentlig snart vil dø, hvis han eller hun ikke får sat et stent ind. I Bjæverskov redder vi, og de stents og filtre vi producerer, 40-50.000 liv på verdensplan hvert år.”   Hos Cook Medical står man i spidsen for avanceret produktudvikling og fremstilling af såkaldte filtre og stents, der på den mest skånsomme måde via blodårerne afhjælper alt fra åreforkalkninger til livstruende blodpropper.   Kvalitetssikring har naturligvis høj prioritet, da det livsvigtige udstyr er særdeles overfølsomt overfor partikler, og i den proces er dokumentation en vigtig faktor, hvor alle devices kan spores.   Hos Cook Medical betegnes et unikt fællesskab som ”One Team” – en samhørighed, der igennem flere år er opbygget på integritet og seriøsitet.   ”Alle vores medarbejdere spiller en vigtig rolle, hvor fundamentet for at være her er, at man gør sig umage for at være en del af fællesskabet,” udtaler Thomas Gabriel, der har en klar mission for den innovative koncern.   ”Vi ønsker, at Cook Medical forbliver et godt sted at arbejde i mange år fremover, hvor vores engagement og initiativer forhåbentlig kan bidrage positivt til den lokale erhvervsudvikling.”     Cook Medical investerer ikke kun i sundhed, men også i bæredygtighed og forbedringer. Virksomheden har i løbet af sidste år lavet 179 forbedringer – små og store, hvor medarbejderne bl.a. har bidraget med inputs.   Derudover har man etableret Cook Fælled, et biodiversitetsprojekt – der samtidigt er et fælles, grønt udendørsareal som både medarbejdere og lokalsamfund kan benytte.   Cook Medical har desuden planer om at forbedre sit Carbon Footprint.   ”Vi synes, det er vigtigt at støtte op om grønne tiltag, og det var en nem beslutning at støtte det nye Bjæverskov Fjernvarme, hvor man ønsker at bruge overskudsvarmen fra Energinets transformerstation til at skabe fjernvarme. At udnytte overskudsvarmen i stedet for at forbruge ressourcer på at producere egen varme vil reducere vores footprint. Reducering af footprint, et lokalt projekt – og et grønt projekt – så bliver det næsten ikke bedre.” fastslår Thomas Gabriel.   ”Det er vores fælles ansvar at sikre, at vi, som virksomhed, ikke blot gør en forskel i dag, men også skaber en bæredygtig fremtid for de kommende generationer,” fortsætter Thomas Gabriel.
IT og Software

Delfi Technologies A/S

I Connect Køge Business Club er vi glade for at byde velkommen til Delfi Technologies A/S og direktør Palle Svendsen som medlem af Business Club.   Delfi Technologies blev etableret i 1988 og overtaget af Palle Svendsen i 1995, dengang med én medarbejder. I dag har virksomheden mere end 35 års erfaring og ekspertise med udvikling af software til elektroniske hyldeforkanter og stregkodeløsninger og datafangst til butik, lager, industri og sundhedssektoren. Som en af verdens førende leverandører på det område, dækker ekspertisen desuden over hardwareløsninger som f.eks. håndterminaler/PDA, stregkodescannere, kassesystemer og label- og bonprintere.   Som global spiller med afdelinger i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Italien og Vietnam er man tilgængelig i hele verden og som partner for selv de helt store brands på detailmarkedet som f.eks. Coop, JYSK, Normal, Meny, Bestseller og Salling Group, er man ofte også med i tasken som leverandører af både elektroniske hyldeforkanter og printerløsninger, kasse systemer og håndterminaler m.m., når de etablerer sig med butikker både herhjemme og rundt om på hele kloden. I dag består organisationen af 140 medarbejdere, hvoraf de 65 er ansat i den danske del af organisationen.   Det grundlæggende DNA i virksomheden er ifølge Palle Svendsen, at bidrage direkte til at optimere kundernes forretning og konkurrencedygtighed, ved at tilbyde løsninger med en høj driftssikkerhed og funktionalitet.   ”Kunderne skal stå styrket i mødet med os, gennem løsninger der virker og gør hverdagen nemmere.”   Bæredygtighed er højt prioriteret i dagligdagen og kommer hver dag tydeligt til udtryk overalt i virksomheden. I det nye domicil blev der f.eks. opsat solpaneler på taget blot 1 måned efter man var flyttet ind i sommeren 2023, og på mindre 7 måneder har man nu sparet 13 ton Co2 i sit elforbrug, ved at producere sin egen grønne strøm. Den udvikling vil man gerne fortsætte, så planen for fremtiden er at opsætte endnu flere solfangere.
Rådgivning og Konsulenter

Proces-Konsulenten

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til vores nye medlem Rune Søndergaard-Hannen, som ejer virksomheden Proces-Konsulenten.   Rune Søndergaard-Hannen har mere end 20 års brancheerfaring og er specialiseret i at rådgive små og mellemstore virksomheder indenfor procesoptimering samt kvalitets- og miljøledelse.   Siden 2022 har Proces-Konsulenten bl.a. hjulpet virksomheder med optimering af produktions-og administrative processer for at sikre robuste procedurer, der øger effektiviteten og forbedre bundlinjen. I nogle tilfælde har det været procesoptimering af et specifikt område, og andre gange har der været tale om mere omfattende turnarounds, hvor mange af virksomhedens funktioner bliver berørt.   Proces-Konsulenten er specialist indenfor konfekture- og fødevareproduktion, men løser opgaver inden for mange industrier.   Proces-Konsulenten kan indgå som fuldservice- eller supporterende konsulent indenfor kvalitets- og miljøledelse. Ved fuldservice sikres kvalitets- og/eller miljøcertificering, og der udarbejdes en grøn profil samt ESG/CSR-rapport, der er i overensstemmelse med bl.a. CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive).   Rune Søndergaard-Hannen’s faglige baggrund som økonom, kombineret med mange års erfaring med krydsorganisatoriske projekter og ledelse gør, at han er vant til at navigere på forskellige organisatoriske niveauer, hvilket er med til at sikre et højt kvalitetsniveau i både implementerings- og eksekveringsfaserne på tværs af alle afdelinger.   For Proces-Konsulenten er mennesket afgørende i enhver optimering, for selvom en proces er sandet til, er de enkelte medarbejdere på området specialister i netop deres felt. Ved at vise respekt for deres viden og spørge ind til deres nuværende metoder, skabes der mulighed for at sikre deres support og input til de nye processer.   ”Kunsten er at gøre det komplekse let og ikke gøre det lette komplekst!”   Det er væsentligt at forstå virksomhedens forsyningskæde, og i mange tilfælde kan det være en god ide at opbygge en styret proces på tværs af funktionsområder. Dette sikrer en smidig og effektiv planlægning, udførsel og salg af organisationens produkter og serviceydelser.   Proces-Konsulenten har bl.a. indgået succesfulde samarbejdsaftaler med prominente virksomheder som Simply Chocolate, Møn Bolcher og Facility Service firmaet Cas Cas Gruppen.   NB! Store dele af Proces-Konsulentens løsninger er tilskudsberettiget fra SMV Grøn 2.0
Produktion og Industri

A/S Ninolab

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til vores nye medlem A/S Ninolab og adm. Direktør Ebba Glückstadt.   Siden 1967 har Ninolab som svenskejet handelskoncern været en central nøglespiller inden for laboratorieudstyr.   Ninolab er ikke blot en virksomhed, men en fortælling om dedikation og passion for at levere førsteklasses udstyr til den farmaceutiske industri samt sygehusvæsenet i både Danmark og Sverige.   Ebba Glückstadt står i spidsen for den danske afdeling, beliggende på Sandvadsvej i Køge, som hun for 18 år siden var med til at etablere.   Og med en fortid som uddannet laborant og næsten 40 års erfaring, er der ingen tvivl om, hvor stor betydning Ninolab og ikke mindst branchen har for Ebba Glückstadt.   ”For mig er det ikke et arbejde, det er en livsstil – noget jeg nu har beskæftiget mig med i 38 år. Jeg har en stærk passion for at få tingene til at ske, bevare det høje serviceniveau og ikke mindst at have de førende produkter på markedet.”   Dette engagement afspejles tydeligt i virksomhedens daglige drift, hvor et stærkt fagligt team på 16 medarbejdere er med til at sikre et konstant højt kvalitetsniveau.    Styrken i Ninolab ligger ikke kun i den tekniske ekspertise, men også den uformelle tone præger i høj grad samspillet mellem ledelsen og medarbejderne, der alle har en bred ekspertviden og knowhow inden for branchen.   I en tid hvor bæredygtighed er et nøgleelement for enhver samfundsansvarlig virksomhed, tilbyder Ninolab et revolutionerende laboratorieudstyr, der ikke blot sætter nye standarder for effektivitet, men også markant reducerer mængden af biofarligt affald.   STERIPLUSTM 20 er en banebrydende løsning for virksomheder, der ønsker at tage et betydeligt skridt mod en grønnere fremtid.   Som partner sikrer Ninolab et tæt og pålideligt samarbejde, hvor kvalitetssikring og service altid har højeste prioritet for levering af topkvalificeret laboratorieudstyr.