Business Club-medlemmer

Rådgivning og Konsulenter

GreenLead

GreenLead udfører rådgivning i grøn omstilling​ med fokus på grøn energi og har en stor portefølje af transformations- og energiprojekter fra deres mangeårige virke i forsyningsbranchen.   Virksomhedens ejere har i mere end 25 år specialiseret sig i at gøre grønne visioner til virkelighed, både nationalt og internationalt. De virkeliggør dét som så mange taler om – den faktiske grønne omstilling med CO2-fortrængende hardware i felten.   GreenLead har siden efteråret 2022 været en del af Vækstfabrikken i Køge, og er i dag en yderst aktiv spiller i det stærke iværksættermiljø for Køgeområdet. GreenLeads mål er at skabe den nødvendige indsigt hos erhvervslivet til at træffe oplyste investeringsbeslutninger, som hurtigt gør erhvervslivet CO2-neutralt.   Et centralt element i GreenLeads tilgang er et stringent fokus på at teknik og mennesker skal forenes for at skabe de bedste resultater. Derfor bruger GreenLead også deres erfaring fra store tekniske organisationer, til at skabe forandringsprocesser i teknisk-fagligt tunge virksomheder, for at få medarbejderne og ledelserne med på omstillingen.   Partnerskabet bag GreenLead består af Claus Andersen-Aagaard , Morten Sand Knudsen og Kenneth Nyland. Tilsammen har de over 50 års erfaring med forsyning, energilagring- og optimering, waste-to-energi, solceller, vindmøller, energirådgivning og forandringsledelse og forretningsudvikling og power-to-X.   Skal GreenLead hjælpe dig og din virksomhed hen imod en mere grøn og bæredygtig fremtid, så byder Claus, Kenneth og Morten altid på en kop kaffe til en uforpligtende dialog, fra deres kontor midt i Køge centrum.
Transport og Logistik

HOLSHIP Danmark A/S

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til direktør Ulf Stephenson og HOLSHIP Danmark A/S.   HOLSHIP Danmark A/S er en privatejet nordisk logistik- og transportvirksomhed med kontorer i både Skandinavien og Baltikum.   Siden 1992 har direktør Ulf Stephenson stået i spidsen for Skibsmægler- og stevedoreafdelingen i Danmark, der i 23 år har haft base i Køge Havn.   Virksomheden udfører alle former for totalløsninger inden for fragt- og shippingområdet herunder vej- og lufttransport, stevedoring, håndtering af oversøiske opgaver samt 3. parts logistik.   I dagligdagen håndterer og servicerer HOLSHIP Danmark A/S en lang række virksomheder i både ind- og udland, hvor et tæt samarbejde med agenter fra hele verden sikrer, at godset uanset størrelse bliver fragtet nemt, hurtigt og sikkert til den endelig slutdestination.   HOLSHIP Danmark A/S har en klar mission, der er et udtryk for virksomhedens grundlæggende værdier. Disse har til formål at levere en høj service til kunderne samtidig med, at medarbejdernes trivsel er altafgørende for at for at kunne håndtere de komplekse arbejdsopgaver.   Mission:   Veluddannede og motiverede medarbejdere Nyeste IT-systemer Skræddersyet service med høj faglighed Tillidsfuldt samarbejde med kunder/leverandører Omstillingsparat ift. kundebehov og vækst (fx åbning af nye afdelinger)   I tæt samspil med virksomhedens vision, om at blive en af Nordens top 10 logistikudbydere, er det i særdeleshed HOLSHIP Danmark A/S’ værdier, der danner grundstenen for virksomhedens succes og fortsat stigende globale vækst.   Som en del af virksomhedens visionære rejse har HOLSHIP Danmark A/S især fokus på bæredygtighed, også når de udvælger samarbejdspartnere og materiel til godshåndtering.   På Køge Havn råder HOLSHIP Danmark A/S over ca. 60.000 m2 lagerfaciliteter, hvoraf 7.000 m2 er under tag – fordelt på fem pakhuse. Dette giver optimale betingelser for at håndtere alt lige fra de helt små til store leverancer, hvor sikker opmagasinering er nødvendig for at bevare en høj kvalitet overfor kunden.
Rekruttering

Power People Midtsjælland ApS

I Connect Køge Business Club ser vi frem til samarbejdet med direktør og partner Gitte Kristensen fra vikar- og rekrutteringsbureauet Power People Midtsjælland ApS, som er vores nye medlem.   Gitte Kristensen har mere end 16 års erfaring inden for branchen og har derudover en master certificering i personlighedsanalyser samt ledelseskursus i coaching og konflikthåndtering.    Som virksomhed kan du udlicitere hele eller dele af rekrutteringen til Power People, der altid sikrer, at du som virksomhed får adgang til de mest kompetente kandidater på markedet. Dette sker naturligvis med streng overholdelse af de gældende GDPR-regler samt med respekt og diskretion overfor den pågældende virksomheds rekrutteringsproces.   En rekrutteringsproces kan inddeles i fire faser:   Forarbejdet Kandidatsøgning Udvælgelse  Præsentation og opfølgning   Power People tilbyder vikar, ”Try & Hire” samt rekruttering til faste stillinger.    For Power People er hovedelementerne i rekrutteringsprocessen grundighed og kvalitetssikring, hvor Gitte Kristensen tilbyder en såkaldt 360 graders kvalifikationsanalyse for at sikre det bedste match, både for virksomheden og kandidaten, inden en evt. ansættelse.   Power People ApS er landsdækkende og har kontorer fordelt i hele landet herunder Køge, Roskilde, København, Kalundborg, Aarhus, Aalborg og Frederikshavn.
IT og Software

Simple Agency Group

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til CEO Mike Valencia og IT-virksomheden Simple Agency Group.   Med over 15 års erfaring har Simple Agency Group specialiseret sig i udvikling og implementering af skræddersyede digitale IT-løsninger, der bygger på den nyeste teknologi.   Simple Agency Group løser opgaver for både industrien, det offentlige, oplevelsesindustrien og det private erhvervsliv for kunder som fx Aller Media, Hvidovre Hospital, Danske Gymnasier, Beredskab Fyn, Teknologisk Institut, Danmarks Teaterforeninger mfl.   Simple Agency Group har en solid og bred specialiseret viden inden for IT-drift og support, webudvikling, applikationer og integrationer samt særlig IT-rådgivning med fokus på digitalisering af virksomheder. Formålet er at sikre kundernes vækst – ikke mindst; sikre deres eksistens i et marked, der kræver omstillingsparathed og fleksibilitet.   For at kunne levere og yde den mest optimale service, hvor især forretningskritiske IT-udfordringer kræver specialiseret viden, har Simple Agency Group prioriteret at investere i opkøb af nye selskaber med yderligere eksperter ansat, som kan imødekomme de særlig IT-avancerede problematikker, som mellemstore og store virksomheder står overfor nu og i fremtiden.   Teamet af specialister indtræder derudover også som Trusted Advisor for en lang række danske virksomheder, når de opstarter en ny digitaliseringsproces af komplekse IT-systemer.   Simple Solution IT A/S I sit datterselskab tilbydes der IT-support og drift. Her får kunden en skræddersyet serviceaftale, fordi det i høj grad er op til kundens behov, om der er brug for fysisk support, eller dette giver bedst mening som fjernsupport fx via et telefon/videoopkald. Uanset præference tilbyder Simple Solution IT de mest optimale betingelser for den pågældende kunde, der kan variere fra de største danske industrivirksomheder, til kunst og kulturforeninger mv.   Det digitale bureau Som digitalt bureau udfører Simple Agency Group custommade webløsninger, der ofte vil have afgørende indflydelse på den enkelte virksomhed eller organisations eksistensgrundlag.   Derfor er det essentielt for Simple Agency Group, at alle kunder får foretaget en foranalyse, hvor virksomhedens behov og projektets konkrete målsætning bliver afdækket. Foranalysen er med til at forventningsafstemme mellem bureau og kunde samt undgå kuldsejlede budgetter.   Mike Valencia står i spidsen for vækstrejsen i koncernen og har en klar ambition om at bringe Køge på landkortet, når det gælder nogle af Danmarks største aktører indenfor IT. Grundstenen i deres DNA, og samarbejdet med de 30 medarbejdere, er at levere mere værdi, end der forventes.   Som Mike Valencia udtrykker det: ”I morgen skal vi være bedre, end vi var i dag, og vi skal altid stræbe efter at vores digitale løsninger sikrer, at vores kunder vinder markedet over deres konkurrenter.”
Byggeri og Håndværk

CH Byg A/S

I Connect Køge Business Club glæder vi os meget til samarbejdet med vores nye medlem bygge- og entreprenørvirksomheden CH BYG A/S.   CH BYG A/S er drevet af adm. direktør Christina Wiemann, som også er medejer af virksomheden sammen med grundlægger Claus Hansen. Virksomheden udfører restaurerings- og renoveringsarbejde, hovedsageligt for offentlige kunder og har specialiseret sig inden for fredede og bevaringsværdige bygninger.   Virksomheden har et bredt kendskab til og erfaring med gamle håndværkstraditioner og materialer, hvilket gør virksomheden særlig kvalificeret til disse værdiskabende opgaver, der værner om den danske kulturarv.   Derudover har CH BYG A/S spidskompetencer inden for større hovedentrepriser samt drift- og vedligeholdelsesopgaver for offentlige og statslige kunder, herunder Statens Serum Institut, Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, regionerne og Københavns Kommune, m.fl.   CH BYG A/S tager desuden et samfundsansvar, hvor især bæredygtighed, arbejdsmiljø, diversitet, digitalisering og uddannelse er centrale indsatsområder.   Virksomheden har stor fokus på medarbejdertrivsel samt opkvalificering og udvikling af medarbejderne, da det er vigtigt, at medarbejderne følger med den udvikling, der er i branchen både digitalt og teknologisk. Ligeledes er det vigtigt, at medarbejderen kan se udviklingsmuligheder for dem selv i virksomheden.   I CH BYG A/S har man kontinuerligt minimum otte lærlinge samt bygningskonstruktør-studerende, da det er vigtigt at skabe et godt lærende miljø, som giver optimale uddannelsesbetingelser, så både lærlinge og studerende er blandt de bedste, og langt de fleste bliver i virksomheden, når de er færdiguddannet.   CH BYG A/S har hovedsæde i Borup og beskæftiger 60 medarbejdere, der alle sætter en stor ære i at levere et højt kvalitetsniveau og differentieret personlig service til virksomhedens kundeportefølje.
Jørn
Produktion og Industri

Tate & Lyle

Connect Køge Business Club ser frem til samarbejdet med Tate & Lyle (tidligere CP Kelco ApS).   Tate & Lyle producerer stabilisator til fødevareindustrien, som udvindes af pektin fra citrusskræller og carrageenan fra havtang. Ingredienserne har til formål at forbedre tekstur og konsistens i fødevarer til brug i fx frugt- og mælkedrikke, marmelader og slik samt i farmaceutiske og industrielle produkter.   På verdensplan har virksomheden syv fabrikker, der beskæftiger ca. 1.800 medarbejdere, hvoraf 370 tilhører den danske afdeling. Og med en eksport på 98 % af produktionen formår Tate & Lyle i Lille Skensved nær Køge i den grad at levere en innovativ produktportefølje, som er baseret på naturens ressourcer med respekt for miljøet.   Som verdensledende koncern har virksomheden en klar mission om fortsat at varetage et socialt ansvar, hvor mangfoldighed og inklusion skaber værdigrundlaget for virksomhedens kultur. Dette er beskrevet som Huber-principperne, der indebærer:     EH&S sustainability  Respect for people Ethical behavior Excellence    Disse principper har især fokus på medarbejdertrivsel, da Tate & Lyles succes i høj grad er betinget af talentfulde og engagerede medarbejdere, der i samspil sikrer en streng overholdelse af virksomhedens globale kvalitets- og fødevaresikkerhedspolitik.   I 2019 modtog CP Kelco den fornemme anerkendelse DI’s ”Praktikpladspris” i DI Roskilde/Køge Bugt for virksomhedens særlige indsats for at uddanne fremtidens faglærte.   I dag har virksomheden 13 lærlinge ansat hovedsagelig fra lokalområdet, men har de seneste 20 år udlært mere end 150 lærlinge fordelt på flere fagområder. De sætter en stor ære i at give de unge en høj faglig uddannelse med rig mulighed for videreuddannelse inden for den internationale koncern.