Business Club-medlemmer

Rådgivning og Konsulenter

Mieritz Advokatfirma

I Connect Køge Business Club ser vi frem til samarbejdet med vores nye VIP-medlem Mieritz Advokatfirma ApS, og virksomhedens to partnere advokat Christina Monefeldt Engestoft og advokat Jesper Køppen Fenger-Mieritz.   Hos Mieritz Advokatfirma er det vigtigt at være en sparringspartner i øjenhøjde. Derfor er det deres mål at give viden der ruster deres kunder til, at håndtere deres udfordringer, undgå konflikter og vide hvornår der skal søges rådgivning.   Der lægges vægt på det personlige møde med kunden, hvor der her gøres brug af alle tænkelige værktøjer for at afdække opgaven og pege på relevante veje til en løsning. Det indbefatter sågar brug af kunstig intelligens – AI – da erfaring viser, at også dét kan bidrage til at afdække mulige problemløsninger.   Virksomheden har særligt fokus på iværksætteri, fast ejendom og SMV-ejerledede virksomheder. Her har man speciale i rådgivning i forhold til f.eks. ansættelsesret, struktur/ejerskabsforhold, bestyrelsesarbejde og entrepriseret.   I det daglige prioriteres vidensdeling ud over det sædvanlige. Det ses bl.a. fra podcastserien MLAW, som firmaet selv producerer og udgiver løbende. I denne tales der om emner inden for jura, iværksætteri og forretningsforståelse – og der gives gode og relevante tips, som lytteren kan inspireres af. Mieritz Advokatfirma tror på at en fælles forståelse skaber det bedste udgangspunkt for et tillidsfuldt samarbejde. Derfor deles viden for at give forståelse for situationen samt sige tingene som de er – også når der ikke er en sag, eller resultatet ikke bliver som ønsket.   Hos Mieritz Advokatfirma er man altid åben for nye måder at gøre tingene på. Et resultat af det er bl.a. et helt nyt produkt, der ventes at blive gjort tilgængeligt for kunderne i løbet af sensommeren. Der er tale om en abonnementsordning, hvor kunden nemt kan få adgang efter behov til at søge rådgivning løbende. Med det faste abonnement får kunden en tryghed, da man derved kender den månedlige udgift til juridisk bistand.   Kundeporteføljen tæller godt 200 erhvervskunder, som betjenes fra firmaets adresse på Baltic Kaj i Køge Havn.
Transport og Logistik

Fonden DBK

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til vores nye medlem Fonden DBK og support og teknikchef Johnny Hemmingsen.   Fonden DBK binder hele den danske bogbranche sammen og har eksisteret i mere end 125 år. De håndterer logistik og distribution for flere end 700 forlagsvirksomheder og 450 boghandlere i landet fra det store lager i Køge, med plads til intet mindre end 27.000 paller, samt fra en mindre facilitet i Haslev.   Hele 15.000 forskellige bogtitler håndteres dagligt fra pluklageret og sendes videre til enten boghandlere eller private, som har købt deres bøger online. Dermed har stort set alle bøger i landet, der ender på hylderne hos enten boghandlere eller hjemme i bogreolen, været forbi DBK for håndtering på både lager og distribution.   Hos DBK er det et klart mål at være en værdiskabende samarbejdspartner for hele bogbranchen, ved at bidrage med nytænkning og udvikling af branchens samhandel. Det betyder, at udvikling er en fast del af hverdagen, når der arbejdes med at skabe helt nye løsninger og optimering af eksisterende måder at handle sammen på i branchen.   Grøn omstilling og klimafokus fylder markant i hverdagen hos DBK. Det udmønter sig konkret på tre forskellige områder: 1) Ved bl.a. at anvende bæredygtig FSC-mærket emballage til bøgerne, 2) Løbende afdække mulige energiforbedringer af processer og drift af faciliteterne, 3) Fokusere på hvordan bogens rejse fra produktion til slutkunde kan gøres mere grøn end den er i dag, hvor det foregår med dieseldreven lastbil.   DBK har ca. 100 medarbejdere, hvoraf 70 fungerer i lager- og logistikfunktionen 24/7 året rundt. De resterende 30 medarbejdere er beskæftiget i administration og udvikling.
IT og Software

Xnovo Technology

I Connect Køge Business Club ser vi frem til samarbejdet med vores nye medlem Xnovo Technology ApS og direktør Erik Lauridsen.   Xnovo Technology er en forskningsbaseret teknologivirksomhed, stiftet i 2012 af Erik Lauridsen og Professor Henning Friis Poulsen fra DTU Fysik.   Forretningsidéen byggede oprindeligt på en egenudviklet metode til at skabe detaljeret billeddata af emner gennem avanceret røntgen. Xnovo Technology er stadig ene om i verden at praktisere denne særlige fremgangsmåde, gennem et patent der rækker mange år ud i fremtiden, med firmaet Carl Zeiss som en af de største kunder og samarbejdspartnere.   Med røntgenmetoden kan man forudse styrken i f.eks. metal – og dermed også blive i stand til at se hvor der kan opstå brud på et senere tidspunkt. Det er viden, der er særdeles brugbar for f.eks. flyindustrien og andre store industriproducenter, der har behov for at kende denne type data.   I dag udgør udviklingsprojekter inden for avanceret røntgen godt halvdelen af virksomhedens opgaver, mens AI og Big Data løsninger fylder den anden del af ordrebogen, som er i kraftig vækst.   Xnovo Technology er en global virksomhed og kunderne er primært udenlandske og består af forskningsmiljøer på universiteter samt store industrivirksomheder. Med forventning om fortsat vækst har man fremtidssikret basen i Køge med rammer, hvor der er plads til at vokse og udvikle sig yderligere i.   De 24 medarbejdere har alle en højt specialiseret baggrund inden for det naturvidenskabelige område, som f.eks. Ph.d. i fysik eller kemi samt andre er computerscience eksperter med ganske særlige kompetencer. De rekrutteres fra hele verden, og i dag er der hele 10 forskellige nationaliteter ansat i organisationen.   Den høje diversitet i forhold til nationalitet hyldes i virksomheden, da det bidrager til et mangfoldigt og inspirerende arbejdsmiljø.
IT og Software

Cematech ApS

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til vores nye medlem Cematech ApS og direktør Christian Enger.   Cematech er en af landets førende fiber- og netværksinstallatører og har eksisteret siden 2006, da fibernet var helt nyt og så dagens lys i Danmark. Med den mangeårige erfaring og viden er de eksperter på området og kan løse selv de mest komplekse opgaver.   Kunderne er teleudbydere og energiselskaber samt store datacentre, boligselskaber, antenneforeninger, kommuner og institutioner.   Hos Cematech ses de 40 medarbejdere som firmaets vigtigste ressource og alle medarbejdere anses for værdifulde. Der er fokus på at sikre trivsel og høj arbejdsglæde ved at have kort vej fra a-z i organisationen, lægge vægt på samarbejde og gennem løbende uddannelse sikre, at kompetencerne altid er i top hos alle ansatte. Cematech har ligeledes flere dygtige samarbejdspartnere der kan hentes ind ved brug for større medarbejderkapacitet.   Langt de fleste ansatte er teknikere, der som udgangspunkt arbejder eksternt til hverdag, enten direkte hos kunderne eller fra deres højt udstyrede biler, hvorfra mange opgaver også udføres.   Den grønne omstilling er et af virksomhedens store fokuspunkter. Derfor er der bl.a. investeret i solceller på taget af alle firmaets nye biler, ligesom strømbesparende lys og installationer i bilens montagedel også er prioriteret.   Cematech er i disse år på en markant vækstrejse, der betyder at man i 2023 åbner ny afdeling i Århus – og dermed bliver landsdækkende. Næste skridt på vækstrejsen er etablering i Nordtyskland fra 2025, hvor man står overfor en stor udrulning af fibernet.   Et sådan vækstforløb kalder på omhyggelig forberedelse og en nødvendig udvikling af organisationen. En opgave ledelsen hos Cematech både ser frem til og motiveres af.
Auto og Værksted

Andersen Motors A/S

I Connect Køge Business Club ser vi frem til samarbejdet med vores nye medlem Andersen Motors A/S og adm. direktør Stig Jensen.     Andersen Motors har siden 1972 drevet bilimportørvirksomhed fra adressen i Køge Nord, hvor de ca. 60 ansatte arbejder på tværs af områderne: salg, marketing, administration, service, klargøring og lager af reservedele og tilbehør.     De første mange år var det med bilmærket Mazda, som blev suppleret af Suzuki i 1996 – og siden 2003 har det udelukkende været med Suzuki, indtil man i 2021 udvidede paletten med det kinesiske elbilmærke Aiways, der nu sælges i både Danmark og i Sverige via agenter.     Der rådes på matriklen over mere end 62.000 m2 udendørs areal, der først og fremmest er lagerplads for de mange biler, der lander for klargøring, før de sendes videre til forhandlerne.    Under tag er der 15.000 m2 til virksomhedens mange funktioner, ligesom der også er plads til et mindre antal eksterne lejere med behov for lager- og kontorfaciliteter.      Hos Andersen Motors er de både glade og stolte over, at de med Suzuki hvert år ligger i top-3 i forhold til kundernes oplevelse hos forhandleren i AutoIndex-undersøgelsen, der måler kundernes tilfredshed med deres bil, forhandler og værksted. Det anses i virksomheden som noget af det vigtigste at levere service i topklasse til sine forhandlere.     Samtidig ønsker Andersen Motors at inspirere forhandlerne til at arbejde ud fra samme holdning om at levere service på allerhøjeste niveau til kunderne for at skabe tilfredshed og loyalitet.     I gennemsnit har Suzuki solgt 8.000 biler årligt, hvor 90% er til private kunder via de ikke mindre end 70 forhandlere i Danmark. Aiways, der som bilmærke stadig er under etablering på det danske og svenske marked, sælges i et antal på mellem 3-500 biler om året. 
Byggeri og Håndværk

Anlægsgartnerfirmaet Dahlgaard ApS

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til vores nye medlem Anlægsgartnerfirmaet Dahlgaard ApS og ejer Peter Dahlgaard.   Med mere end 20 års erfaring udfører Anlægsgartnerfirmaet Dahlgaard dels traditionelle anlægsgartneropgaver med nyetablering af haveanlæg og udearealer samt vedligeholdelse af grønne anlæg. Dertil kommer, at der med egne fagfolk udføres kloak- og betonopgaver.   Kundelisten spænder bredt – fra kommuner til virksomheder, entreprenører, grundejerforeninger og til private i et geografisk område, der strækker sig fra Ringsted til og med København.   Firmaet har af to omgange været tilknyttet udviklingsforløbet RaketVækst og har haft et stort udbytte af det ift. virksomhedens vækststrategi. Man har desuden stærkt fokus på medarbejderne som firmaets vigtigste ressource.   Hver enkelt medarbejder er med til at forme virksomhedens udvikling under mottoet: ”Vi skal hele tiden gøre tingene lidt bedre.” Her er målet for alle 21 ansatte i firmaet, at de hver dag går på arbejde med en nysgerrighed efter at udvikle sig fagligt, både personligt og sammen med deres team.   Alle ansatte får udvidet deres horisont og færdigheder gennem daglig videndeling, kurser og uddannelse i årets løb. Holdningen er nemlig den, at det konstante fokus på at blive bedre påvirker både motivation og trivsel positivt, samtidig med at bidrager til at øge kvaliteten af det arbejde, der leveres til kunderne. Derfor er det et element, der holdes fast i som en del af firmaets DNA.   Fokus på det enkelte menneske er højt prioriteret hos Anlægsgartnerfirmaet Dahlgaard. Derfor ønsker man også at agere som social ansvarlig virksomhed, ved at der gøres en særlig indsats for at passe på sine medarbejdere, og at der gerne bydes velkommen til nye medarbejdere med særlige behov, som også er med til at bidrage til virksomhedens fortsatte vækst.
Rekruttering

Actief Hartmanns

I Connect Køge Business Club ser vi frem til samarbejdet med vores nye medlem Actief Hartmanns A/S og Branch Manager Erik Lundgaard Thomsen.      Actief Hartmanns er et konsulenthus på jobmarkedet inden for fast og fleksibel rekruttering, outplacement og leder- og medarbejderudvikling. Virksomhedens overordnede mål er at skabe positive forandringer for organisationer og mennesker på arbejdsmarkedet.   Hos Actief Hartmanns sættes mennesket i centrum, både når det handler om at bygge bro mellem kunden og den helt rigtige kandidat, og når der er tale om at udvikle spændende udviklingsforløb til kunderne inden for f.eks. trivsel, arbejdsmiljø, stressforebyggelse eller andre relevante emner.   Det er vigtigt for Actief Hartmanns at se på alle joblivets faser og som konsulenthus ”klæder” man gerne kunder og samarbejdspartnere på til at sætte perspektiv på hele ”rejsen”, lige fra at tiltrække den helt rigtige til jobbet, til at engagere, udvikle og fastholde medarbejderen.   Videre er Actief Hartmanns kendetegnet ved stor social ansvarlighed og sætter en ære i at der står respekt om mennesket i relation til arbejdslivet. Virksomheden prioriterer stort fokus i CSR-arbejdet på området mennesker og arbejdsmarked, og tager gerne del i at påvirke rammerne for menneskers arbejde og udvikling.   Det kommer bl.a. til udtryk ved, at man som virksomhed støtter og samarbejder med den globale frivillige organisation MOT, som arbejder for at styrke unge menneskers selvbevidsthed og mod til at leve, til at bryde sig om og til at sige nej. Formålet er at bidrage positivt til, at der kommer stærke unge mennesker ud på arbejdsmarkedet, som alle er chef i deres eget liv.   Actief Hartmanns samarbejder årligt med mere end 6.000 virksomheder i og udenfor Danmark – og afdelingen i Køge byder hver dag nye samarbejdspartnere og kandidater velkommen til.
Produktion og Industri

JNF Momentum

  JNF Momentum har siden 2004 været en del af den børsnoterede svenske koncern Momentum Group.   Hos JNF Momentum leverer man industrikomponenter, reservedele, værktøj og forbrugsvarer til erhvervsvirksomheder inden for bl.a. metalindustri, medicinal- og fødevarer, entreprenør, landbrug og logistikbranchen.   Her er det altafgørende, at produktionen hos kunden fungerer upåklageligt, hvor JNF Momentum som samarbejdspartner altid sikrer, at drift og vedligeholdelse sker i overensstemmelse med kundens specifikke krav om kvalitet og sikkerhed.   Er uheldet ude, tilbyder JNF Momentum døgnservice, hvis man som kunde får akut behov for assistance herunder levering af reservedele fx ved produktionsmæssige nedbrud, havarisituationer eller lignende.   På koncernniveau har det særdeles høj prioritering, at man som virksomhed tager et socialt ansvar overfor det omkringliggende samfund, man er en del af. For Momentum Group har man derfor inddraget tre af de 17 Verdensmål i sin virksomhedsstrategi.   Her har man specifikt udvalgt Mål 8: Anstændige jobs og økonomisk vækst, Mål 9: Industri, innovation og infrastruktur og Mål 13: Klimaindsats.   Disse Verdensmål er inkluderet i koncernens daglige ageren, da man aktivt gerne vil understøtte den bæredygtige udvikling og derved tilpasse virksomheden med størst mulig hensyntagen til miljøet.   Når JNF Momentum leverer komponenter til sine kunder, foregår det ligeledes med et klimaorienteret afsæt, idet der kun leveres det optimerede antal komponentdele for at mindske spildmængden. Dette har samtidig en positiv indvirkning på den generelle transport af varer, hvor man i dag kan køre færre ture med flere varer, da leverancerne er tilpasset kundernes individuelle forbrug.   Som leverandør af avanceret teknisk udstyr og reservedele er medarbejderne og ikke mindst deres faglige viden fundamentet for virksomhedens fortsatte vækst og førende position på markedet.   Derfor har det stor betydning for virksomheden at investere i højt kvalificerede medarbejdere med stærke faglige kompetencer og teknisk viden for at kunne yde en tilfredsstillende service over for deres kunder.   Kunderne hos JNF Momentum spænder bredt – fra mindre smedeværksteder til store industrivirksomheder, og der er mere end 100.000 varenumre i sortimentet og et stort lager i Køge.
Rådgivning og Konsulenter

Hans Følsgaard A/S

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til vores nye medlem Hans Følsgaard A/S og CEO Bent Madsen.   Hans Følsgaard A/S er global tech-virkomhed, der udvikler, producerer og leverer kundespecifikke løsninger og egne brands til kunder i hele verden inden for, industri og infrastruktur, såsom vedvarende energi, kraftteknik, telekommunikation og transport.   Hans Følsgaard har gennem mere end 100 år formået konstant at tilpasse forretningen til markedstendenserne, hvilket har været medvirkende til at drive en organisk vækst, som i kombination med opkøb har skabt en sund forretning.   En lige så afgørende faktor for vækstrejsen er medarbejderne, som man har stort fokus på. Følsgaard har en unik virksomhedskultur præget af omsorg for hinanden, trivsel og arbejdsglæde. Hans Følsgaard beskæftiger 110 medarbejdere og omsatte i 2022 for 826 mio. kr.   Virksomheden med hovedkontor i den Hvide By i Køge har en afdeling i Ry og kontorer i Norge, Sverige, Tyskland, Kina og Indien.   Som socialansvarlig virksomhed har det afgørende betydning for Hans Følsgaard A/S, at man som koncern bidrager til en bæredygtig samfundsudvikling. Derfor har virksomheden særligt udvalgt fem ud af de 12 Verdensmål, som de målrettet engagerer sig i herunder mål 5 – Ligestilling mellem kønnene, mål 7 – Bæredygtig energi, mål 9 – Industri, innovation og infrastruktur, mål 12 – Ansvarligt forbrug og produktion og mål 13 – Klimaindsats.   Med disse konkrete indsatser ønsker Hans Følsgaard A/S aktivt at bidrage til den grønne omstilling og håber, at deres engagement kan inspirere andre globale partnere og kunder til at øge deres bæredygtige initiativer, som en del af deres forretningsstrategi.   Siden 2012 har Hans Følsgaard A/S desuden været medlem af UN Global Compact, som er verdens største frivillige initiativ for virksomheders brug af samfundsansvar, der skal fremme ansvarlig virksomhedsadfærd og har netop også tilsluttet sig SBTi (Science Based Targets-initiativet).
Marketing og Kommunikation

TT Media

I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til vores nye medlem TT MEDIA og ejer Tobias Thomas.   Med central placering midt på Køge Torv har ejer Tobias Thomas siden 2015 drevet et strategisk digitalt marketingbureau, hvor et dedikeret team af specialister inden for online markedsføring sidder klar til at rådgive og servicere din virksomhed hele vejen rundt.   For Tobias Thomas er det vigtigt at kunne yde en værdibaseret kunderådgivning, hvor den digitale strategi er altafgørende, hvis du som virksomhed skal arbejde succesfuldt i fremtiden.   Med TT MEDIA som samarbejdspartner er der skabt et solidt fundament, hvis du som virksomhed ønsker at optimere din online markedsføring, hvor datadrevet resultater kan dokumentere fremgang for din virksomhed inden for digital markedsføring.   Filosofien bygger på en ‘One Stop Marketing Shop’, som sikrer en pålidelig samarbejdspartner, der hjælper dig med at udarbejde den digitale strategi.   Som kunde er du garanteret kompetent rådgivning og eksekvering af alle facetter inden for online markedsføring herunder webudvikling, markedsføring på SoMe-platforme, grafisk design og visual content, herunder film og billeder.   Her får du som virksomhed adgang til en bred pallette af stærk faglig viden, hvor du har mulighed for at lade TT MEDIA varetage hele eller dele af din markedsføring.   I den forbindelse er det vigtigt for Tobias Thomas, at man som virksomhed prioriterer at skabe et digitalt fundament og handle kontinuerligt ud fra denne, hvis man ønsker at lykkes med sin digitale markedsføringsstrategi.   Her er det essentielt, at de rette synergier er i spil for at kunne levere et optimalt produkt – uanset om den givende kunde står overfor en større digitalisering, eller det omhandler konkrete markedsføringsindsatser af kortere eller længerevarende karakter.   TT MEDIA er et lokalforankret mediebureau, der bl.a. laver opgaver for Bryghuset Braunstein, Gunner Due Biler, Spar Nord Køge Bugt, Køge Handelsskole, Super Brugsen og flyttefirmaet 3×34 Transport.
Byggeri og Håndværk

NCC Industry A/S

I Connect Køge Business Club glæder vi os til samarbejdet med vores nye medlem NCC Industry A/S og områdechef Søren Evald Jensen, Råstoffer Øst.   Entreprenørkoncernen NCC er en svensk bygge- og anlægsvirksomhed, der har aktiviteter i hele Norden.   NCC Råstoffer er strategisk og centralt placeret på Køge Havn, da havnemiljøet anses for at være Sjællands vigtigste erhvervshavn samt vækstområde. Herfra er der optimal adgang uanset om transporten foregår til søs eller via motorvejsnettet.   NCC producerer syv millioner tons råstoffer om året og er dermed en af landets største råstofindvindere med 23 grusgrave og søpladser fordelt over det meste af Danmark.    Fremstillingen af råstoffer består af sømaterialer, der suges op fra havbunden, DrySand fra egen fabrik, som producerer tørrede sandfraktioner og granit fra nogle af landets ældste stenbrud. Alle materialer er naturligvis kvalitetssikret, inden det leveres til kunderne.   I fremskaffelsen af råstofmaterialerne er det vigtigt for NCC at værne om naturen. Derfor arbejder koncernen for at fremme biodiversiteten, når de med deres råstof-udgravninger optimerer leveforholdene for truede dyrearter herunder den sjældne strandtudse.   Hos NCC er der tre overordnede værdier herunder ærlighed, tillid og respekt, der tegner virksomhedens profil. Disse egenskaber er i høj grad med til at bidrage til de gode sociale rammer og skaber desuden fundamentet for en værdifuld arbejdskultur, der ifølge Søren Evald Jensen altid går forud for alt andet.    I NCC’s danske råstof og asfaltproduktion er ca. 60 % af medarbejderne ufaglærte, men uanset social baggrund og uddannelsesniveau så er det i høj grad arbejdsmoralen og ikke mindst de menneskelige kvaliteter, som har indflydelse på virksomhedens vækst og succes.    Det er samtidig uundværligt med et velfungerende arbejdsmiljø med dedikerede medarbejdere, hvis man som NCC altid bestræber sig på at levere et solidt produkt til kunderne samt imødekomme markedets skærpede kvalitetskrav.   Som socialansvarlig virksomhed har NCC udarbejdet en ambitiøs målsætning, da man fortsat gerne vil bevare sin fremtidige position som Nordens førende udbyder på råstofmarkedet. Derfor har man udarbejdet en langsigtet og grøn omstillingsproces, idet man ønsker at være CO2 neutral i 2050.
Transport og Logistik

JN Spedition Øst A/S

I Connect Køge Business Club ser vi frem til samarbejdet med vores nye medlem JN Spedition Øst A/S og adm. direktør Kenneth Bell.    JN Spedition er en af Danmarks førende speditionsvirksomheder inden for temperaturkontrolleret transport, logistik og opbevaring af fødevarer.   Det moderne multifunktionelle lagerhotel er strategisk placeret ved Køge Transportcenter, hvor der er nem adgang til motorvejsnettet og godstransportens videre rejse.   Hos JN Spedition Øst har man samlet alle tre temperaturer på ét sted, hvilket giver ideelle betingelser indenfor fremtidens 3. parts logistik.   Lagerfaciliteterne består af 18.000 mobile palle-reoler fordelt på 5.000 m2, som skaber et fleksibelt lagersystem, der gør det muligt at imødekomme kundernes individuelle behov.   I dag servicerer JN Spedition Øst 63 forskellige erhvervskunder og er samtidig Danmarks største kagelager, hvor hele 9.500 paller udelukkende er til opbevaring af brød og kager for nogle af de førende leverandører i norden.   Hos JN Spedition Øst har det særdeles stor betydning, at man som medarbejder kan identificere sig med virksomhedens værdier og normer. I den sammenhæng har man som samfundsansvarlig virksomhed truffet et aktivt valg om at investere og bidrage til den grønne omstilling. Derfor har JN Spedition Øst i år fået installeret 2.500 m2 solceller på virksomhedens tage.   JN Spedition Øst har i den nærmeste fremtid planer om at udvide deres lagerfaciliteter. Her vil de samtidig øge deres bæredygtige tiltag, så de fortsat kan tiltrække kvalitetsbevidste samarbejdspartnere og kunder, der ligesom dem ønsker at gøre en grønnere forskel.
Mad og Drikke

Stacy’s Diner

I Connect Køge Business Club glæder vi os til samarbejdet med vores nye medlem restauratør Linné Sommer og turistattraktionen Stacy’s Diner.   På Køge Marina bliver skøre idéer til virkelighed. Det var også sådan, at ægteparret Linné og Martin Sommer skabte Danmarks vildeste diner, som hvert år bliver besøgt af ca. 250.000 gæster.   Stacy’s Diner er en hyldest til ”The classic american diner” og er på mange måder en yderst yndet destination for både lokale og udenlandske turister, der alle lægger vejen forbi for at opleve den gennemførte diner-stil.   Træd indenfor og for en stund glem alt om nytidens moderne teknologi og hverdagens stress og jag og lad dig i stedet inspirere af 50’ernes amerikanske diner-miljø. Nyd musikken fra jukeboxen, der sikkert spiller velkendte Grease sange eller Elvis Presley hits, imens du pludselig ser dig selv iført polkaprikket swingkjole, pink lady Grease jakke, tandstik i mundvigen, Danny Zuko outfit og opsat brylcreme frisure.   Og har du endnu ikke besøgt Stacy’s Diner, så inviter familie eller venner på en twistet og historisk diner-oplevelse udover det sædvanlige.   Som gæst kan se frem til smagfulde klassikere såsom lækre amerikanske burgere i flere forskellige varianter, dekorative og læskende milkshakes, sprøde sweet potato frites og meget mere.   Stacy’s Diner har siden 2018 sorteret deres madaffald, som omdannes til biobrændsel. Derudover serveres der udelukkende hakket kød fra Nordjysk Naturkød i dinerens okseburgere, som er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse, da de kvalitetsbevidste restauratører gerne vil sikre, at dyrene har levet et godt liv.   Den halverede ikoniske gule skolebus fra 1993 er Danmarks første diner-indrettede køretøj, som i dag har skabt de unikke rammer for Stacy’s Diner. Inden sin makeover startede skolebussen sine dage på landevejen i Californien, hvor den herefter stod på showkørsel i Polen.   Ejerne Linné og Martin Sommer har sammen videreført deres vellykket koncept til andre byer herunder Næstved og på Østerbro i København.
Transport og Logistik

LCK A/S – Lellinge Container og Kran

I Connect Køge Business Club ser vi frem til samarbejdet med vores nye medlem LCK – Lellinge Container og Kran A/S.   LCK blev grundlagt i 1963 og er en familieejet transportvirksomhed, der for 20 år siden gennemgik et generationsskifte. I dag bliver LCK drevet af søskendeparret økonomi- & administrativ direktør Elise Pedersen og vognmand Torben Pedersen.   Virksomheden er beliggende i Køge Nord og tilbyder alsidige transportløsninger. LCK er specialister i avanceret kran- og specialtransport herunder håndtering af kranopgaver, affaldsløsninger, køreplader, skibscontainere og bådtransport.   Alle opgaver uanset størrelse og kompleksitet bliver altid udført med høj faglighed og fleksibilitet for at imødekomme kundernes individuelle behov.   I LCK har man udarbejdet et værdisæt, der både har stor betydning for kunderne samtidig med, at virksomhedens vision om fortsat at være nytænkende og omstillingsparate skaber et proaktivt team, som i dag består af 30 dedikerede medarbejdere.   Det er nøgleord som ordentlighed, service, erfaring, fleksibilitet og innovation, der beskriver, hvilke kvaliteter virksomheden værner om, og som altid har haft en afgørende rolle hos LCK.   Som en del af virksomhedens vækstrejse er LCK særdeles engageret i grøn omstilling, hvor Elise Pedersen ofte har tæt dialog og sparring med andre virksomheder fra lokalområdet. Connect Køge har bl.a. rådgivet og hjulpet virksomheden med udarbejdelse af et reduktions-roadmap omkring at nedbringe CO2-aftrykket.   Hos LCK er man i konstant udvikling for at følge med erhvervslivets tendenser samtidig med, at man som virksomhed imødekommer kundernes præferencer, hvor kvalitet og stabilitet skal sikre det gode samarbejde.   LCK A/S har en differentieret kundeportefølje, hvor de bl.a. er tilknyttet Femern-projektet, udfører opgaver omkring Papirøen i København samt tidligere har løftet opgaver for Bryghuset Braunstein i Køge og løst logistik- og transportopgaver for Camp Adventure ved Rønnede syd for Køge.   Elise Pedersen har et stort engagement i Køgeområdets erhvervsliv, hvor hun fx sidder i Køge Erhvervsudviklingsråd samt ledernetværket i Connect Køge, der rummer stærke erhvervskapaciteter.
Ejendom og Ejendomsudvikling

Appel Ejendomme ApS

I Connect Køge Business Club glæder vi os til samarbejdet med vores nye medlem Peter Appel og Appel Ejendomme.   Appel Ejendomme ApS er ejet af Peter Appel og sønnerne Simon og Sebastian Appel, som driver Køge Kontorhotel på Gymnasievej 21.   Kontorhotellet er beliggende i det forhenværende Skattecenter med central placering ikke langt fra Køges bymidte. I samarbejde med Voxeværket udlejer Appel Ejendomme ApS de eftertragtede kontorer ud til virksomheder, hvor alt er inkluderet herunder gratis parkeringsfaciliteter, kontorrengøring, WiFi, forplejning af kaffe og te og meget mere.   Hos Appel Ejendomme ApS er der rig mulighed for at udleje kontorer efter dit behov uanset, om du som virksomhed har brug for 18 m2 eller større. Her får du adgang til et stærkt community med andre innovative virksomheder fra lokalområdet.   Kontorfællesskabet er samtidig en unik måde at networke med andre virksomheder, hvor den uformelle tone giver ideelle betingelser for at mødes på tværs af fag og brancher.   Appel Ejendomme ApS er også engageret i andre lokale projekter for at fremme og udvikle sundhedsområdet i Køge og omegn. Med Sjællands Universitetshospital som nærmeste nabo er man i gang med at opføre Sundhedspark Sjælland på Lykkebækvej, der skal sikre nem adgang til bl.a. sundhedshuse, klinikker samt forsknings- og uddannelsesinstitutioner.   Dette har til formål at samle de sundhedsfaglige kompetencer og ikke mindst understøtte byens erhvervs- og byudvikling med særlig fokus på sundhed og forskning.   Hos Appel Ejendomme ApS er man derudover i gang med andre værdiskabende initiativer for Køgeområdet, som fremadrettet skal sikre en styrkelse af det lokale erhvervsliv.   Ring til Peter Appel på tlf. 29 98 93 93 hvis du ønsker at vide mere om kontorfællesskabet og udlejning af kontorer.