Business Club-medlemmer

Rådgivning og Konsulenter

Biegga A/S

Går forrest i retning mod bæredygtig fremtid: Det glæder os at byde Biegga A/S og de to ejere, Michael Pedersen og Steen E. Axelsen, velkommen som medlemmer af Business Club.    Biegga er en uvildig rådgivningsvirksomhed inden for sol- og vindenergi og har været med lige fra den spæde start, da solceller i sin tid blev introduceret i Danmark. De mange års erfaring har skabt en enorm videnbank i virksomheden, der trækkes på i det daglige, og når der udvikles nye beregninger og metoder til at analysere kommende bæredygtige energiløsninger for kunderne.    I disse år opleves der særligt interesse for Bieggas ”solcellescreening”, der er egenudviklet og er et beregningsværktøj, der lynhurtigt giver et 100% transparent billede af, hvilke muligheder der findes, og hvordan det matcher en energiinvestering. Dermed bidrager screeningen til at skabe ro i maven hos kunden, der kan støtte sig til resultatet som en del af den kompetente rådgivning, før videre overvejelser og beslutning om energiinvesteringer i egen virksomhed.    Bæredygtighed anses som en vigtig følgesvend i den rådgivning, der ydes til husets kunder. Det sker ud fra holdningen om, at vi alle er forpligtet til at værne bedst muligt om Moder Jord, også når der investeres i energiløsninger. Derfor vil rådgivning og anbefaling fra Biegga altid gå på investeringer i anlæg, der er på den såkaldte positivliste, og som lever op til internationale standarder.    ”Vi vil, så godt som det overhovedet er muligt, tage et bæredygtigt hensyn i forbindelse med de anbefalinger, vi giver vores kunder, når de overvejer energiinvesteringer. De skal ikke blot have ro i maven i forhold til økonomisk rentabilitet, men bestemt også i relation til, hvorvidt energiløsningen er bæredygtig,” siger Michael Pedersen.    Hos Biegga ønsker de, som mangeårig rådgiver inden for energi, at bidrage positivt til løbende at tiltrække nye skarpe hoveder til branchen. Derfor byder de også gerne velkommen til praktikanter med baggrund inden for stærkstrøm, energi og byggeri, som har en særlig interesse i bæredygtige energiløsninger.    ”For os er det det helt naturligt at yde vores bidrag til at tiltrække kompetente talenter til branchen. Og sommetider ender det faktisk også med en fastansættelse, som både vi og praktikanten har stor glæde og udbytte af, både på den korte og lange bane,” fortæller Steen E. Axelsen.    Biegga har afdelinger i Århus og Køge, og kunderne, der er boligforeninger, industri/erhverv, byggeriet og private, findes over hele landet. 
Sundhed og Behandling

Køge Boholte Apotek

Det glæder os at byde Køge Boholte Apotek, og apoteker og ejer Troels Ravn, velkommen som medlem af Business Club.   Køge Boholte Apotek, med de to filialer i Herfølge og Ølby Center, udgør en væsentlig del af apotekerne i Køge og omegn, og de godt 30 medarbejdere betjener sammen tusindvis af kunder årligt.   For Troels Ravn, som overtog apoteket 1. januar 2025, er det et klart mål at gøre sine apoteker til en sundhedsdestination, hvor interaktionen med kunderne er bygget på høj faglighed, med rådgivning fra allerøverste hylde i forbindelse med mødet med kunderne. Det betyder bl.a., at teknologi og digitalisering også tages i brug som direkte værktøjer, der kan være med til at løfte kvaliteten af det der leveres.   “Vores dedikerede og dygtige medarbejdere er allerede yderst kompetente og vidende. Vi sigter at yde den bedste service og rådgivning og vil være et moderne apotek, der kontinuerligt inddrager digitale værktøjer og AI til at blive endnu stærkere på viden, og den måde vi bruger den aktivt på i mødet med kunderne.” fortæller Troels Ravn.   Og han supplerer: “Kompetenceniveauet på de danske apoteker er i forvejen meget højt, men skal man tale om at kunne løfte kundernes oplevelse af den interaktion, vi har med dem, handler det for mig bl.a. også om at fokusere på ting, der reelt kan bidrage til at øge fagligheden. Kunne man f.eks. forestille sig, at apotekerne en dag kunne tilbyde flere ydelser og services af sundhedsfaglig karakter end i dag, så kunderne vil kunne få dækket flere behov hos os? Derved kunne man opnå at blive en reel sundhedsdestination for kunderne i hverdagen.”   Hos Køge Boholte Apotek er de fysiske rammer i sin tid bygget netop til formålet at huse et apotek. Det giver mange fordele i hverdagen, særligt i forhold til arbejdsmiljø og effektivitet, hvilket den nyligt installerede robot på lageret også vidner om. Den kan på få sekunder “plukke” den medicin, der bestilles ved kassen, og dermed bidrager den til at fremme en hurtigere ekspedition af hver enkelt kunde.
Produktion og Industri

Herfølge Kleinsmedie

En verden af stål – bygget på tillid og stærke relationer: Det glæder os at byde Herfølge Kleinsmedie, og de to ejere Claus Munk og Jacob Mortensen, medlem af Business Club.    Herfølge Kleismedie er blandt Sjællands førende smedevirksomheder og løser en bred vifte af opgaver for kunderne inden for stål, med rustfrit stål som særligt speciale.    Det er helt vitalt hos Herfølge Kleinsmedie at levere kvalitetsarbejde på allerhøjeste niveau, hvilket adskillige kvalitetscertificeringer – ISO og DS – vidner om, når virksomhedens dygtige specialister leverer smedehåndværk fra a-z til kunderne. Opgaveløsningen dækker et bredt felt og byder udover det mere traditionelle smedearbejde, som f.eks. maskinarbejde, laser- og vandskæring, valsning, bukning og overfladebehandling, også på konstruktionsarbejde, der strækker sig helt fra idé til færdigt produkt.     Tillid og ordholdenhed er værdier, der vægtes højt og betyder noget i virksomheden, og de går hånd i hånd, hvilket tydeligt kommer til udtryk, når man spørger de to ejere om, hvad de selv ser som noget af det vigtigste at mestre i dagligdagen, for at få succes i denne branche.     ”Vi plejer gerne at sige, at den tillid vores kunder skal have til vores smedehåndværk, skal være lige så stærk som det stål vi arbejder med”, siger Jacob Mortensen, med et smil på læben.    ”Og et stærkt tillidsforhold kan kun opretholdes, hvis man overholder det man aftaler med kunderne. Derfor værner vi virkelig om at leve op til, hvad vi lover, så vi sikrer os at passe godt på den stærke relation, vi har til vores kunder”, forsætter Claus Munk.    Høj faglighed i organisationen ses som en forudsætning for at kunne levere topkvalitet i det der præsteres i opgaveløsningen, og hos Herfølge Kleinsmedie har de selv en lang historie med at uddanne lærlinge til faget ud fra en klar holdning om tydeligt at bidrage til, at smedefaget kontinuerligt tilføres ny viden og energi.     ”Lærlinge er en fast del af vores organisation, og vi ser en kolossal værdi i løbende at blive beriget med nye og unge kollegaer, som, efter endt uddannelse, kan styrke faget med deres viden og kompetencer”, fortæller Jacob Mortensen.          Herfølge Kleinsmedie har i dag 45 medarbejdere på fabrikken i Herfølge, og kunderne findes over hele Danmark.  
Sundhed og Behandling

Jordemødrene i Køge

Det glæder os at byde Jordemødrene i Køge, drevet af de to erfarne jordemødre Lotte Rex og Lotte Raahauge, velkommen som medlem af Business Club.   Jordemødrene i Køge er en privat jordemoderklinik, der arbejder for at gøre kommende og nybagte mødre og familier stærke og robuste. Omsorg, faglig viden og et stærkt fællesskab er de vigtigste redskaber i dagligdagen.   Før fødslen er det målet at styrke og forberede særligt den kommende mor grundigt på fødslen, der forestår, og skabe tryghed omkring den. Viften af ydelsen spænder vidt, lige fra jordemoderkonsultationer, gravidyoga og gravidmassage til egentlig fødsels- og ammeforberedelse – og endelig fødselsmodning, der naturligt modner kroppen og kan hjælpe til en igangsættelse af fødslen.   Efter fødslen er de to dedikerede jordemødre der fortsat for den nybagte mor og familie og tilbyder nu individuel rådgivning og hjælp med amning, babys trivsel og moderskabet som helhed, der ofte fylder ganske meget i den første tid som helt ny mor. Senere, når baby og familien er klar til det, tilbydes de deltagelse på hyggelig barselscafé, hvor de møder andre forældre og kan dele erfaringer om livet som ny mor og far, ligesom der bydes på tumlehold, efterfødselsyoga og holdundervisning, hvor der lægges kræfter i også at hente dygtige undervisere ind i huset, som tilføjer viden og værdi til familierne.   Som kunde på klinikken bliver man samtidig en del af et stærkt fællesskab, som de to jordemødre med stor passion gør meget ud af som husets helt særlige kendetegn:   ”Den unikke følelse der opnås ved at tilhøre et stærkt fællesskab, særligt efter fødslen, hvor du kan spejle dig i dem, du møder på klinikken, betyder utrolig meget for de nybagte mødre og familier. At mødes og dele erfaringer, tanker og bekymringer om stort og småt i dagligdagen er guld værd og er ikke noget, man sådan kan læse sig til – det skal opleves,” fortæller Lotte Raahauge.   Hun suppleres af Lotte Rex som understreger, at tid som faktor prioriteres højt hos dem begge:   ”Vi går op i vores kunder og får en tæt relation med dem. Det kræver, at der afsættes tid nok til at komme hele vejen rundt, for at sikre, at vi kan skabe værdi for dem, hvad enten der er tale om individuel rådgivning eller deltagelse på holdundervisning eller andre fælles events,” siger hun.   Jordemødrene i Køge har eksisteret siden 2021 og har +500 kunder gennem huset hvert år, som dermed alle får viden og omsorg med sig fra sundhedsprofessionelle fagfolk.
Rådgivning og Konsulenter

Beierholm

Lokal og landsdækkende på samme tid: Det er os en glæde at byde Beierholm i Køge med partnerne Morten Zanoni Lønsbo, Søren Deleuran Andersen, Allan Østergaard Jørgensen, Simon Boye Andersen, samt daglige ledere statsautoriserede revisor Anders Vind og Andreas Sørup Jepsen, velkommen som medlem af Business Club.   Som lokal revisions- og rådgivningsvirksomhed for særligt SMV’er, føler de hos Beierholm Køge et ansvar for at bidrage til at skabe de rette rammer for det lokale erhvervsliv. Derfor samarbejdes der med lokale erhvervsdrivende, ligesom der bakkes op om initiativer, der sikrer udvikling og vækst i lokalområdet gennem erhvervsnetværk, som f.eks. i Connect Køge.   Fra en beliggenhed i hjertet af Køge, betjener de kunderne – både lokale og på tværs af Sjælland.   ”Vi er lokalt forankret her i Køge og vægter højt at skabe tætte relationer til vores kunder og samarbejdspartnere. Ja, vi har faktisk et erklæret mål om at være bedst til mennesker inden for vores felt. Vi interesserer os for mennesket bag hos vores kunder, uanset om opgaven handler om bogholderi og regnskab i det daglige eller rådgivning om f.eks. iværksætteri, skattelovgivning, forretningsudvikling digitalisering eller bæredygtighed,” fortæller Morten Zanoni Lønsbo, statsautoriseret revisor og partner.   Samtidig med at stå stærkt lokalt, råder Beierholm, med mere end 40 kontorer og flere end 2000 ansatte fordelt over hele Danmark, over et stort team af rådgivningsspecialister. Hvis en opgave kalder på helt særlige kompetencer, der måske ikke lige findes lokalt på kontoret i Køge, er der ikke lang vej til den nødvendige viden, og opgaven kan løses ved at trække på bistand fra specialister i andre afdelinger. Derved formår Beierholm at være både lokal og landsdækkende på samme tid.   Afdelingen i Køge beskæftiger ca. 50 dedikerede og nærværende medarbejdere.
Rengøring og Vedligehold

Nordic Facility Management A/S

Tillid er nøglen til succes! Vi er glade for at byde Nordic Facility Management A/S – i daglig tale “norfac” – samt ejerne Per og Toke velkommen som medlem af Business Club.   Norfac bygger på et stærkt fundament af tillid og en fast forpligtelse til altid at overholde kundeaftaler, samtidig med at der udvises fleksibilitet, når situationen kræver det.   Det betyder alt for norfac, at samarbejdspartnere kan have fuld tillid til de aftaler der er blevet indgået. Derudover fremhæver virksomheden, at dens evne til at opbygge tillid hos kunderne i høj grad skyldes et konsekvent fokus på at levere løsninger af høj kvalitet.   norfac er specialister i levering af rengøring til fødevareindustrien, hvor der stilles særligt høje krav til hygiejne og standarder. Med en omfattende erfaring inden for fødevarerengøring sikrer norfac, at virksomheder kan leve op til de strengeste hygiejnekrav og overholde gældende lovgivning inden for fødevareproduktion. Ud over denne kerneydelse tilbyder virksomheden også traditionel rengøring, udendørs service og vaskeservice fra eget industrivaskeri.   Denne brede vifte af ydelser gør norfac til en totalleverandør, hvilket imødekommer kundernes behov for en samlet løsning, der giver både overblik og ensartede kvalitetsstandarder på tværs af alle services.   Virksomhedens dedikerede medarbejdere er en central del af succesen og spiller en vigtig rolle ude hos kunderne, hvor de hver dag leverer høj kvalitet og ydeevne. norfac lægger derfor stor vægt på træning, medarbejdertrivsel og arbejdsglæde, da det er fundamentalt for at skabe stærke resultater. Et godt samarbejde og åben dialog sikrer trivsel, motivation og udvikling – både for den enkelte medarbejder og for organisationen som helhed.   Samtidig er norfac en social ansvarlig virksomhed, der byder nye medarbejdere velkommen, også dem, der har svært ved at få fodfæste på arbejdsmarkedet. norfac tror på, at mange mennesker har potentiale, der blot mangler støtte og mulighed for at udfolde sig.
Produktion og Industri

Junckers Industrier A/S

Fra de største sportsarenaer i verden til privatboliger i Danmark: Det glæder os at byde Junckers Industrier A/S og CEO Thomas Bendixen velkommen som medlem af Business Club.   Junckers er Europas førende producent af massive trægulve til sport, bolig og erhverv. Virksomheden blev etableret i Køge helt tilbage i 1930 af den visionære grundlægger Flemming Juncker, der som ung forstkandidat så hele træet som ressource og havde som ambition at producere trægulve med så lidt spildtræ som muligt.   Denne bæredygtige tilgang til skovens træ som ressource holder virksomheden ikke bare fast i den dag i dag – de udfordrer og udvikler den. Mens produktionsmetoden stort set er den samme, ser nye tiltag med fokus på bæredygtighed dagens lys. Som seneste eksempel finder man Junckers’ cirkulære koncept Genbrugsgulve, hvor udtjente Junckers-gulve tages op, renoveres på fabrikken og afsættes på ny med fornyet garanti. En udvikling, de glæder sig helt særligt over hos Junckers.   ”Vi er stolte over vores historie og glæder os over at ældre Junckers trægulve kan få nyt liv ved, at vi renoverer dem, selv efter f.eks. 40 års slid. Det fortæller sin egen historie om, hvor god kvaliteten og designet er, og at den metode, de blev produceret efter for mange år siden, stadig er holdbar den dag i dag,” fortæller Thomas Bendixen.   Tilbage i 1960´erne og 1970érne var Junckers en af Køges største virksomheder med op mod 2000 medarbejdere. Med tiden er produktionen hele vejen rundt effektiviseret af teknologi, der har erstattet menneskehænder. Således rummer organisationen i dag 275 dedikerede medarbejdere, og Junckers er repræsenteret i mere end 45 lande via 7 datterselskaber samt et netværk af forhandlere og agenter.   Ambitionen er at blive global markedsleder inden for sportsgulve – en målsætning der absolut er opnåelig, hvis den positive udvikling i virksomheden fortsætter.
Byggeri og Håndværk

DI-Teknik A/S

Mennesker og viden er motoren bag: Det glæder os at byde DI-Teknik A/S og direktør Rasmus Thygesen velkommen som medlem af Business Club.   Som en af landets førende totalleverandører inden for industriel automation og el dækker de hos DI-Teknik et bredt udvalg af opgaver, der relaterer sig til forsyning, produktions- og driftsapparatet hos kunderne, som er industrien, hospitaler og sygehuse samt forsyningsvirksomheder.   Hverdagen spænder vidt fra installation til drift, service og vedligehold, og særligt er optimering af processer, der skaber øget driftssikkerhed, et fokusområde, der prioriteres højt hos DI-Teknik, eftersom det kan bidrage til at skabe direkte og yderst målbart udbytte hos kunderne.   Virksomhedens absolut vigtigste ressource er de højt specialiserede medarbejdere, hvis viden og kompetencer inden for software automation, hardware automation, forsyningsvirksomhed og køleteknik udgør hele nerven i det, der leveres til kunderne.   Organisationen trimmes og vedligeholdes løbende med uddannelse og efteruddannelse og er først og fremmest drevet af viden: Succesen kommer ifølge direktør Rasmus Thygesen af evnen til at omsætte den viden til værdi for kunderne.   ”Samtidig værner vi meget om vores virksomhedskultur, hvor stor åbenhed og gensidig respekt fylder rigtig meget. Hos os taler vi ikke om, men med hinanden, og vi interesserer os ægte for, hvad og hvem vi er, hver især. Vi har det godt sammen – og det kan mærkes – både på humøret og på lysten og motivationen til at nå i mål sammen om opgaverne,” fortæller han.   DI-Teknik er en virksomhed under konstant udvikling inden for sit univers. Som seneste nye initiativ er forretningen udvidet med kompetencer inden for BESS (Battery Energy Storage Systems), der handler om at hjælpe virksomheder med at sikre stabilt el-net og udnytte eventuel overskud kapacitet på el-tilslutningerne, som eksempel kan der tjenes penge på uudnyttet el-tilslutninger eller købe energi når den er billig, og bruge den selv når prisen er høj.   BESS løsninger kan bruges på forskellige vis til forskellige behov, og gennem et partnerskab har DI-Teknik og Battman Energy skabt et nyt fælles selskab HYBESS A/S. HYBESS kan energi rådgive, og udarbejde business cases for investeringer i BESS løsninger, HYBESS kan også levere komplet turnkey løsning til kunderne med alt fra afdækning af brandkrav til afregnings modeller for driften af BESS anlæg. Et helt nyt område, de venter sig meget af i virksomheden.   Som socialt ansvarlig virksomhed sætter DI-Teknik også et tydeligt aftryk ved at påtage sig sin del af samfundsansvaret og selv uddanne og videreuddanne egne medarbejdere. ”Det er helt bevidst i tråd med vores strategi, at vi stræber efter at være en rugeplads for de dygtigste specialister inden for vores branche, hvad enten der er tale om lærlinge, installatører, programmører, maskinmestre m.fl. Vi vil gerne være kendt for at byde på branchens skarpeste hoveder hos os,” fortsætter Rasmus Thygesen.
Kultur, Sport og Fritid

Firmaidræt Køge

Fokus på bevægelse og motion betaler sig: Hos Connect Køge er vi glade for at byde Firmaidræt Køge og formand Bjørn Clausen velkommen som medlem af Business Club.   Firmaidræt Køge har som forening fokus på at samle lokale virksomheder gennem idræt og motion, og hjælper desuden virksomheder med at arrangere og afvikle aktiviteter og events, ofte i et samarbejde med lokale foreninger og idrætsklubber.   Mulighederne for motion og bevægelse hos Firmaidræt Køge er mange, og i dag kan aktiviteterne deles i to spor i kraft af:   1) De faste sportsgrene og aktiviteter, som f.eks. badminton, petanque, fitness, bowling, bowls og Yin Yoga. 2) De mere eventbaserede aktiviteter som f.eks. ”Bike & Run”, ”Årets julemærkemarch”, ”Køgemesterskaberne” m.fl.   Uanset om motionen sker på fast ugentlig basis sammen med gode kollegaer, eller lejlighedsvis gennem events, er meldingen den samme fra både motionisterne og de lokale virksomheder, de er ansat i: Der er et fantastisk positivt udbytte ud af bevægelse og motion, både fysisk og mentalt.   Og formand Bjørn Clausen glæder sig da også til at få et stigende aktivitetsniveau i foreningen. ”Vi mærker, særligt efter tiden med Corona, at flere har fået øjnene op for at hvor meget motion kan gavne – så vi har fuld fart på hos os – året rundt,” fortæller han.   Og det er ikke kun i de vante rammer i eller omkring Ravnsborghallen i Køge, at medlemmerne aktiveres. For som noget relativt nyt, tager man også gerne ud til virksomheder og afvikler motionsaktiviteter, som f.eks. yoga, med medarbejderne – og det endda sommetider i arbejdstiden.   Nogle virksomheder tilbyder i dag deres medarbejdere at kunne dyrke motion i arbejdstiden, fordi de kan se, der kommer en rigtig god gevinst ud af det, både for den enkelte medarbejder, men også for virksomheden i form af øget medarbejdertrivsel og produktivitet. ”Og hvis det er sådan, det passer den enkelte virksomhed, er vi gerne med på den, så længe vi kan bidrage positivt til bevægelse og aktivitet i fællesskaber – for det ved vi betaler sig for alle,” fortsætter Bjørn Clausen.   Firmaidræt Køge har flere end 5000 engagerede medlemmer og har eksisteret siden 1953, hvilket gør det til en af de helt store lokale aktører i Køge, når det handler om at samle udøvere folk gennem fysisk aktivitet og motion.
Byggeri og Håndværk

Entreprenør og tømrermester Jim Jensen

Connect Køge Business Club byder velkommen til vores nye medlem entreprenør og tømrermester Jim Jensen.   I 40 år har Jim Jensen drevet egen virksomhed, hvor han primært udfører tømrerarbejde og hovedentrepriser for især offentlige virksomheder og statslige institutioner.   I år udvider Jim Jensen sin virksomhed med afdeling i Køge for at imødekomme kundernes behov og ikke mindst være lokalforankret.   For at drive en ansvarlig og bæredygtig virksomhed har Jim Jensen bl.a. truffet et bevidst valg omkring, at alle firmabiler skal køre på el og derved bidrage til at minimere CO2-aftrykket.   Det har derudover stor betydning for virksomheden, at man kan uddanne og fastholde dygtige lærlinge efter praktikperioden. Derfor har Jim Jensen syv tømrer- og snedkerlærlinge ansat ud af de 30 medarbejdere i virksomheden.   Som virksomhed tager Jim Jensen desuden et socialt ansvar ved at ansætte medarbejdere, der fx står overfor udfordringer og derved skal resocialiseres. For Jim Jensen er det ikke medarbejdernes sociale baggrund, der kvalificerer dem til ansættelse. Det er derimod deres personlige vilje til at kunne arbejde disciplineret og udvise gensidig respekt overfor andre.   Med flere års erfaring indenfor branchen er entreprenør og tømrermester Jim Jensen specialiseret i hovedentrepriser af bygge- og anlægsopgaver. Centralt for alle byggesager er et højt serviceniveau og et tæt samarbejde med kunden.   Virksomheden udfører bl.a. arbejde for Trafikstyrelsen, Ørsted og Andel Energi.
Produktion og Industri

Fausol A/S

Forvandler havedrømme til virkelighed: Hos Connect Køge er vi glade for at byde Fausol A/S og ejer og direktør Kim Faurbjerg velkommen som medlem af Business Club.   Som en af landets førende inden for sit felt, tilbyder Fausol, der har eksisteret siden 1969, et bredt sortiment af produkter til havefolket, lige fra gødning, blomster-, grøntsags- og græsfrø, til muld, vanding, redskaber og meget andet havetilbehør.   Det finder vi som forbrugere i butikkerne bl.a. under velkendte varemærker som HORNUM®, PRIMA®, NATURENS®, WESTLAND og BONUS®, og Fausol er på nogle produkter såvel brandudviklere, producenter som distributører, mens andre dele af sortimentet håndteres i grossistfunktion, og sælges til detailkæderne i hele Skandinavien.   Hos Fausol er en del af virksomhedens DNA altid at være åben for nytænkning, der kan føre til fremskridt. For Kim Faurbjerg har denne indstilling, som går igen hos alle medarbejdere i organisationen, en helt afgørende betydning for, at man gennem årene er lykkes så godt som tilfældet er med at skabe vækst og udvikling og er gået fra at byde på et samlet sortiment på 40-50 varenumre tilbage i 1990´erne til flere end 2000 varenumre i dag.   ”Vi er generelt temmelig nysgerrige hos os, og i al beskedenhed også gode til at vurdere, når et potentiale viser sig i markedet. Når vi spotter en attraktiv mulighed for positiv udvikling, går vi også gerne nye veje på rejsen mod at lykkes med en satsning, som vi tror på kan styrke forretningen,” siger Kim Faurbjerg.   Som social ansvarlig virksomhed, tager Fausol sin del af ansvaret for at hjælpe personer på kanten af arbejdsmarkedet med at komme i job. Der bydes løbende velkommen til nye medarbejdere, som enten midlertidigt eller permanent har udfordringer med at fungere i et fuldtidsjob. Det glædes de over hos Fausol, da der er mange solskinshistorier at berette om gennem årene, som handler om at ansættelser har udviklet sig særlig konstruktivt for både medarbejderen og for Fausol.   Fausol har i koncernen i dag mellem 60-70 medarbejdere, fordelt på flere selskaber og afdelinger både i Danmark og Sverige. Hovedkontor og lager er beliggende i Bjæverskov ved Køge, mens produktionen foregår i Nr. Snede.
Økonomi og Regnskab

PartnerFinans

Der er altid et menneske bag tallene: Vi byder PartnerFinans og en af indehaverne, Charlotte Bohnsen, velkommen som medlem af Business Club.   PartnerFinans yder kunderne uvildig økonomisk rådgivning og hjælp til at sikre overblik og struktur på økonomiske forhold. Det gælder såvel økonomitjek, optimering og fokus på besparelser som f.eks. når boligrenterne viser sig gunstige for omlægning af lån eller når livet byder på de helt store forandringer, som boligkøb, skilsmisse, bankskifte, virksomhedssalg eller -opstart og andre større begivenheder, der særligt kalder på behovet for kyndig rådgivning omkring økonomien.   En opgave for en kunde indledes altid hos PartnerFinans med et introduktionsmøde, med en grundig afdækning af kundens egne prioriteter og ønsker til livet. For ifølge Charlotte Bohnsen er det helt afgørende at tage udgangspunkt i mennesket bag sammenhængen af de mange tal for at kunne pege på de mest effektfulde løsninger, der skaber merværdi for kunden.   ”Når du skal rådgive kunden om økonomiske forhold, eller måske finde nye veje til økonomiske løsninger, er du nødt til at være knivskarp på, at det er i tråd med mennesket bag alle de tal, der udgør det samlede billede. Det sker ved at møde kunden som en nærværende partner og være en dygtig lytter. Afklare, hvem de er, hvad de vil i livet, hvad der betyder noget, og hvad der måske betyder knapt så meget. Med andre ord, finde ind til de prioriteter og værdier, der betyder mest for den enkelte. Først når vi har helt styr på det, mener vi, der kan arbejdes på løsninger og udarbejdes en plan, der kan skabe mærkbare resultater,” fortæller hun.   Som udgangspunkt tilbydes kunden ”No Cure – No Pay”, hvilket dækker over, at PartnerFinans arbejder gratis, hvis de ikke lykkes med den aftalte opgave. Og i de tilfælde det ikke kan lade sig gøre, oplyses kunden om det, for det prioriteres højt, at kunden altid kan stole på, hvad de får, og hvad de betaler for.   PartnerFinans har afdelinger flere steder i landet, og Charlotte Bohnsen er partner og rådgiver i afdelingen i Køge. Kunderne er såvel private personer som mindre virksomheder med behov for en økonomisk sparringspartner. Dertil kommer i stigende grad kommuner, der bruger PartnerFinans til borgerrådgivning i enkelttilfælde, hvor det vurderes at have en god effekt og kan gøre en markant forskel for den enkelte at få økonomisk rådgivning.
Rådgivning og Konsulenter

ProcesCoach

Bliv den bedste udgave af dig selv: Vi byder ProcesCoach og ejer Liselotte Pedersen velkommen som medlem af Business Club.   ProcesCoach hjælper gennem coaching, lederudvikling og undervisning sine kunder, som er virksomheder, organisationer og privatpersoner, med at udvikle det enorme potentiale det enkelte menneske besidder som person. Arbejdet foregår med stor dedikation, og for Liselotte er det vigtigt, at der altid tages udgangspunkt i det, der i forvejen virker. Det sker for at sikre processen, så stærkt et fundament som muligt, og bygge videre på det gode.   I al sin enkelthed handler det om at finde frem til den bedste udgave af sig selv og blive så bevidst om den, at man er fuldstændig klar over sine egne helt særlige styrker.   Og for Liselotte Pedersen ligger der en stor værdi i at finde ind til den bedste udgave af den enkelte, for det er, når man når derind, at personen er allerbedst rustet og motiveret til at udvikle sig, og bidrage til at opnå bedre resultater, øge sin trivsel og få en massiv energiopladning.   ”Jeg tror meget på, at det fremover bliver en kæmpe kapital på arbejdsmarkedet, at evaluere og kortlægge de sociale og personlige kompetencer. For vi besidder alle sammen meget mere, end vi umiddelbart går rundt og tror. Vi vil kunne meget mere, hvis vi finder frem til den bedste udgave af os selv,” siger hun.   Hvad enten der er tale om individuelle forløb eller arbejder med grupper i organisationer, og om det handler om teamudvikling, kommunikation eller ledelse, består processen for Liselotte altid af en grundig analyse og efterfølgende dialog, samtaler og træning, både 1:1 og i plenum grupper. Det er nemlig for hende helt vitalt, at den øgede bevidsthed om sig selv, bruges aktivt for at manifestere sig hos den enkelte og vinde over mindre gode strategier og indgroede mønstre.   Med andre ord: Med et udviklingsforløb hos Proces-Coach, er vejen banet for en interessant udviklingsrejse for den enkelte person eller organisation.   Foruden at arbejde med udvikling af den enkelte og af grupper, fungerer Liselotte Pedersen også som professionelt bestyrelsesmedlem samt facilitator ved workshops og events. I den sammenhæng kommer Liselottes særlige evne til at fastholde deltageren og sikre, at alle føler sig som aktive deltagere, særligt til udtryk.   Kunderne spænder fra de helt store til mindre virksomheder og organisationer i hele landet.
Rådgivning og Konsulenter

ABC Rådgivende Ingeniører A/S

ABC Rådgivende Ingeniører A/S, med blandt andre konstruktionsingeniørerne Anna-Olivia Myrtue og Søren Munkholm, bydes velkommen som medlem af Business Club.   Som rådgivende ingeniørvirksomhed leverer ABC rådgivning og ingeniørydelser til bygge- og industrisektoren i forbindelse med såvel nybyggeri og renovering af eksisterende byggerier, til erhvervs-, institutions- som boligformål.   På trods af den relativt korte levetid, med stiftelse i 2009, har virksomheden i dag ikke mindre end 140 medarbejdere og leverer rådgivning og serviceydelser til kunder og byggeprojekter over hele landet.   Vejen til så eksplosiv en vækstrejse på blot 15 år, med vækstrater der nogle år har været nærmest lodret, er ifølge Søren Munkholm ganske klar, nemlig at organisationen er sammensat af de helt rigtige mennesker.   ”Hos ABC har vi hele tiden skarpt fokus på at tiltrække ny viden til, og ambitionen er at ende som landets mest digitale og videnstunge ingeniørhus. Samtidig lægges der stor omhyggelighed i at sikre et godt match på personlighed og menneskelige værdier, når vi byder nye kollegaer velkommen, så udgangspunktet for at man trives fint sammen også er på plads,” fortæller Søren Munkholm.   ABC leverer alle former for rådgiverydelser inden for byggeri, og findes en særlig kompetence ikke i egen organisation, sikrer samarbejde med et netværk af eksterne specialiserede rådgivere, at kunden kan tilbydes totalrådgivning, hvor ABC har det fulde ansvar for den samlede leverance – inklusiv projektledelse af underrådgivere.   Blandt mange spændende projekter ABC har været stolte rådgivere på inden for de senere år kan f.eks. nævnes: Ombygning og forvandling af det tidligere hovedsæde for Postvæsenet tæt på Hovedbanegården, til det eksklusive Hotel Villa Copenhagen, Kaktustårnene – nybyggeri af 25.000 m2 ungdomsboliger og Thoravej 29 i København Nordvest – ombygning af 6500 m2 industribygning til socialt og kulturelt samlingssted og kontor.   Virksomheden har hovedkontor i Glostrup og desuden en afdeling i Silkeborg.
Produktion og Industri

Smurfit Westrock

Udsigt til kraftigt vokseværk: I Connect Køge byder vi velkommen til vores nye Business Club medlem Smurfit Westrock og afdelingen i Herfølge, der er en del af den verdensomspændende koncern.   Smurfit Westrock er globalt set førende producent af papirbaseret emballage. Fra afdelingen i Herfølge produceres der døgnet rundt ordreproduceret bølgepap i alle afskygninger.   Efter en markant investering i fornyelse og udvidelse af både produktionsapparat og bygninger på matriklen, forventes den øgede kapacitet og modernisering at føre til kraftigt vokseværk hen over de kommende år.   ”Der er lagt an til en mærkbar vækst, og sammen med teamet er vi klar til at indfri det potentiale, investeringen har ført med sig,” fortæller General Manager Anders Svingfors Olesen.   En væsentlig del af vejen til at vækste omhandler naturligvis de muligheder som udvidelsen og moderniseringen direkte åbner op for, og samtidig anser Anders Svingfors Olesen medarbejderne som særdeles betydningsfulde i den samlede ligning.     ”Vores medarbejdere, som er yderst loyale og højt specialiserede, er klart et vigtigt aktiv. Mange har været hos os i adskillige år. Vi værner om deres trivsel og ikke mindst de sikkerhedsforanstaltninger, der er forbundet med produktionen, hvor vores store fokus er det gode arbejdsmiljø og en målsætning om helt at undgå arbejdsulykker,” fortsætter Anders Svingfors Olesen.   Bæredygtighed er en vigtig del af den daglige praksis hos Smurfit Westrock. Det betyder, at den grønne tankegang er en fast del af agendaen, der bl.a. omhandler mulige planer om investering af solceller på taget og intelligent belysning i produktionshallerne.   Smurfit Westrock har på verdensplan 355 afdelinger og mere end 47.000 ansatte.   Herfølge-afdelingen har 30 ansatte i administrationen og ca. 120 i produktionen, hvor der årligt produceres hele 70 mio. m2 bølgepapemballage.   På billedet ses fra venstre Sales Manager Lars Jensen, HR Business Partner Michelle Barnechow og General Manager Anders Svingfors Olesen.