Business Club-medlemmer

Rådgivning og Konsulenter

Söderberg og Partners

Kørende forsikrings- og pensionsmægler, der arbejder med mennesker og deres drømme   Lisbeth Grenov har en solid erfaring inden for pensionsselskaber og banker. En erfaring, hun nu gør flittigt brug af som selvstændig forsikrings- og pensionsmægler.   Siden 2011 har Lisbeth været franchisetager med virksomheden Söderberg & Partners i ryggen.   Lisbeth ser en stor fordel i at være en del af et større netværk, der dækker hende af med fx it og jura. Det betyder, at Lisbeth i dag holder fuldt fokus på den personlige rådgivning, mennesket og de drømme og muligheder, der kan realiseres med den rigtige plan. Og det er lige den del af jobbet, som Lisbeth brænder mest for.   Lisbeth kan som franchisetager koncentrere sig om at få den bedste sundhedssikring og firmapension strikket sammen til virksomheden og dens medarbejdere, og der er tid til at tage sig godt af medarbejderne, når en svær situation opstår og kræver fuld opmærksomhed.   En stor fordel ved at være selvstændig er for Lisbeth også friheden til selv at planlægge og styre kalenderen.   I hverdagen har Lisbeth således fundet en smart løsning for at effektivisere sin tid.   Hun har ansat sin mand som chauffør og ruteplanlægger, så hun kan sidde som ”ministeren på bagsædet” og forberede og følge op på dagens møder.   Markedsføringen sker for Lisbeth gennem hendes gode kontakter og relationer fra mange år i branchen.   I det daglige er den største driver og motivation for Lisbeth, at hun kan møde mennesker og hjælpe dem dér, hvor det kan blive svært. Lisbeth er dermed meget mere end blot en pensionsrådgiver – hun er med dig hele vejen.   Connect Køge Business Club tilbyder det, som betyder noget for Lisbeth, nemlig et godt og stærkt netværk, fokus på at udbygge relationer mellem virksomheder og mennesker samt at øge kendskabet til Køges erhvervsliv og de personligheder, der driver forretningerne.
Køge Kafferisteri
Mad og Drikke

Køge Kafferisteri

Fra hobbyprojekt til bæredygtig levevej   En god kop kaffe er mere end blot 5 minutters nydelse. Der ligger mange tanker, følelser og ideer bag, inden kaffen ristes, brygges og serveres.   I et industrikvarter i Køge ligger en lille oase, her mødes vi af duften fra ristet kaffe og en smilende velkomst af Martin og hans medarbejdere.   Rejsen tog sin begyndelse i 2016, hvor Martins nysgerrighed på processen bag import, produktion og forretningen omkring kaffe, førte til starten på et hobbyprojekt. Den første Kafferister blev indkøbt og så var Martin i gang med at riste hans første bønner i laden på gården i Gørslev. Snart voksede virksomheden ud af laden til dens nuværende placering.   I dag fremstår Køge Kafferisteri som et lille mikroristeri, hvor Martin og hans team arbejder målrettet med udvalgte leverandører, der har fokus på bæredygtighed kvalitet, fair og god handel. Det betyder, at der max er tre led mellem kaffebonden og Køge Kafferisteri, og at kaffeleverandøren har god kontakt til bønderne, som de besøger ca. en gang om måneden, hvor der deles vigtig viden og erfaringer mellem hinanden for at øge kvaliteten.   Martin har ikke noget lager af ristet kaffe, kun lager af uristede grønne bønner. Når en ordre modtages, ristes kaffen og afsendes for at tilbyde kunden den helt friskristede kaffe. Køge Kafferisteri er dermed mere end bare en kaffeforretning — det er en historie om kærlighed til kvalitet, respekt for bønderne og kunderne, og med et ønske om at styrke det lokale samfund. Netop styrken i et godt netværk, det stærke samarbejde og udviklingen af det lokale erhvervsmiljø betyder meget for Martin, som vi nu vil se i Connect Køge Business Club.
Magle Biopolymers
Produktion og Industri

Magle Biopolymers

Ser værdien i godt netværk   Vi sidder i dejlige lyse lokaler hos Magle Biopolymers, som har domicil og produktion øst for Københavnsvejen tæt på vandkanten. Fra kontoret er den mest fantastiske udsigt over Køge bugt, mens Leif Graulund tager os igennem fortællingen om Magle Biopolymers.   Det hele startede midt i 60’erne, hvor den første produktion af dextran, dextranderivater og specialfremstillede produkter til kunder lagde grundstenene til det, der i dag er Magle Bioploymers. I dag produceres fortsat dextran (plasmasubstitut), dextran-derivater og skræddersyede produkter, der anvendes inden for pharma-, medico- og kosmetikindustrien. Populært sagt kan virksomhedens produkter bl.a. føre medicin det sted hen i kroppen, hvor medikamentet gør mest gavn.   Tidligere hed denne del af virksomheden  PK Chemicals A/S, men i 2024 opkøbte Magle Group fra Sverige denne del og dermed opstod Magle Biopolymers og blev af en del af en koncern der udvikler og producerer farmaceutiske og medicotekniske produkter. Navnet Magle kommer fra ejeren og stifteren Hans Henrik Lidgard der oprindelig er fra Magle Kyrkogata i Lund.   På de to faciliteter i henholdsvis Køge og Hårlev er de 50-60 medarbejdere ved at omstille sig til at blive en integreret del af Magle Group med nye IT-systemer, nøgleværdier, og implementering af en ny virksomhedskultur på tværs af organisationen. Det er en spændende opgave som Rikke Backhausen Tjustrup med passion har taget til sig, og som bygger på tryghed, tillid, innovation og ansvarlighed.   At være en aktiv del af Køges erhvervsliv har stor betydning, og netop derfor ønsker Leif og Rikke at være en del af Connect Køge Business Club der fokuserer på stærkt erhvervsnetværk, og tilbyder fora og arrangementer der giver værdi.
Sparekassen Kronjylland Køge
Økonomi og Regnskab

Sparekassen Kronjylland Køge

En Sparekasse der bygger på gode relationer   Turen ind til Sparekassen Kronjylland i Køge går gennem den hyggelige by, over det toppede brosten og ind ad døren til de indbydende moderne lokaler, hvor Sparekassens medarbejdere står klar til at tage sig godt af kunderne.   Imødekommende, ordentlig, kompetent og kundefokuseret er de grundværdier, der bygger fundamentet for sparekassen. Netop måske derfor er Sparekassen Kronjylland, i en undersøgelse foretaget af EPSI-danmark, topscoren, når det handler om at have Danmarks mest tilfredse bankkunder, og det gælder både privat- og erhvervskunder.   Afdelingen i Køge blev etableret i 2016 med blot 6-7 medarbejdere, og på kun 9 år er afdelingen vokset til ca. 25 medarbejdere, hvilket samtidig betyder det nu er den tredje største afdeling i Danmark med fokus på både privat og erhvervskunder. Der spores en stolthed i stemmen fra både Søren og Susanne, når de fortæller om, at den lagte strategi for Sparekassen er lykkedes.   Fokus på medarbejdernes trivsel og et stærkt værdisæt er nogle af de bud på, hvorfor både kunder og medarbejdere holder fast i relationen.  Det har stor betydning for vores kunders succes, at vi finder en god balance mellem at være en god sparringspartner, som også kan tage de udfordrende og nødvendige rådgivende samtaler.   Netop den gode relation mellem mennesker har stor betydning for Sparekassens arbejdsmåde, hvor der sættes mere fokus på relationen end på typen og størrelsen af virksomheden, der er tilknyttet afdelingen og den enkelte rådgiver.   Connect Køge Business Club er et stærkt netværk af erhvervsdrivende, som Susanne og Søren ser stor værdi i. ”Vi vil gøre os fortjent til at være end del af Køge og den fantastiske vækstrejse” siger de begge, og det gøres gennem et styrket kendskab til det lokale erhvervsliv og den gode dialog.
Lars Deleuran fra Hammershus Bageri
Mad og Drikke

Hammershus Bageri / Kystens Surdej

Vi har fingrene helt nede i dejen   Passion for det gode håndværk, nøje udvalgte råvarer og den gode historie er det, der driver Lars og hans team af dygtige konditorer, bagere og butikspersonale.   Hammershus Bageri og Kystens Surdej ejes og drives af Lars Deleuran som siden 1989 har været selvstændig bagermester.   Der er stærke bagertraditioner forbundet med bygningen på Vordingborgvej, som helt tilbage i 1919 fik navnet Hammershus af den tidligere ejer, Vilhelm Hammer. Lars har helt naturligt holdt fast i navnet.   Lars er en driftig herre, lidt af en ”bagernørd”, siger han selv. Drømmen om at udvikle sit helt eget specialbrød bagt på gode håndværkstraditioner, og skabe en trend hvor der fokuseres netop den gode historie, de autentiske råvarer og kvalitet.   Med dygtige fagfolk omkring ham giver det nu også mulighed for at fokusere på at udvikle det nye medlem i familien ”Kystens Surdej”, som er født ved vandkanten, midt i det spirende liv på Køge Kyst – hvor havet møder byen, og hvor nye drømme får plads til at gro.   Lars’ bankende bagerhjerte brænder også for velgørenhed, og netop derfor er han en central figur bag Kagens Dag i samarbejde med Køge Nord Rotary, hvor overskuddet ubeskåret går til gode sociale formål.   Med det gode team i ryggen kan Lars begynde at fokusere på andre ting relateret til forretningen, som giver god værdi, og derfor har han nu valgt at træde ind som medlem af Connect Køge Business Club, hvor han ser frem til god sparring og vidensdeling.
Thomas Høj Christensen fra Ctruz
Produktion og Industri

Ctruz

Ctruz – Adgang til Medicin   Ctruz ApS er en danskejet medicinalvirksomhed med base i Køge, specialiseret i udvikling og markedsføring af generiske lægemidler. Med fokus på kvalitet, effektivitet og tilgængelighed arbejder Ctruz målrettet på at skabe adgang til medicin og tilføre værdi – uden at gå på kompromis med sikkerhed og dokumentation.   Virksomheden er en agil og værdiskabende aktør i sundhedssektoren, og med et stærkt netværk af samarbejdspartnere og leverandører sikrer Ctruz en stabil forsyningskæde og konkurrencedygtige priser.   Ctruz er en aktiv del af det lokale erhvervsliv i Køge og ser stor værdi i samarbejdet med Connect Køge – både gennem netværk, sparring og synlighed. Virksomheden er i vækst og har klare ambitioner om at udvide sin produktportefølje og tilstedeværelse i Norden, med Køge som strategisk base.   Thomas ser frem til at blive en del af det stærke netværk i Connect Køge for at udvide horisonten og få en god sparring.
Thorslev Automation
Produktion og Industri

Thorslev Automation

Når arbejdet bliver en hobby   Det hele startede i 2016 hvor tre kunder overtalte Casper Thorslev til at åbne sin egen virksomhed for at udføre projekter for dem. Casper lånte et hjørne i en vens værksted og fik etableret sig med en gasbrændeovn og et billigt skrivebord.   Nu arbejder Casper Thorslev’s team af 15 ansatte med at udvikle, opbygge og vedligeholde alle former for industrianlæg. Specialet er PLC programmering som ender ud med kunden, kan styre sit automatisk anlæg, som f.eks. produktionsmaskiner og logistik anlæg.   Vi besøgte Thorslev Automation i deres nye lokaler i Solrød, hvor der er god plads, lys og luft til at opbygge styretavler. Samtidig er planen at indrette et område som ”relax”-område for medarbejderne med f.eks. bordfodbold.   Det er tydeligt at mærke Caspers passion for at løse kundens udfordring og glæden ved at levere et nyt anlæg og se det første produkt komme igennem anlægget og ud på den anden side.   ”Det bedste er at se vores løsning blive til virkelighed ude i verden” udtaler Casper   En af de store udfordringer i branchen er rekruttering af lærlinge, derfor deltager Thorslev Automation på karriere messer, og Casper er tæt i dialog med KEA  (Københavns Erhvervsakademi), hvor han selv er uddannet som Automationsteknolog.   Casper har valgt Connect Køge for at få god sparring med det øvrige medlemmer, og samtidig opbygge et godt kendskab til Køges Erhvervsliv.   Vi hos Connect Køge glæder os til at se Casper til vores arrangementer, og til at følge udviklingen af Thorslev Automation.
Bjarne Nielsen Køge
Auto og Værksted

Bjarne Nielsen Køge

Når vi taler sammen, kan vi ændre noget sammen   I en branche, som er rundet af gode gamle traditioner krydret med ny teknologi, møder vi hos Bjarne Nielsen en passioneret filialchef Carsten Furman Ruhnau, hvis hjerte banker for den gode forretning og for ledelse gennem sund fornuft og rettidig omhu.   Bjarne Nielsen Køge er en del af Nielsen Car Group, en af Danmarks største bilkoncerner. Koncernen er i kraftig vækst og har det seneste år opkøbt flere bilforhandlere og bilhuse.   Fra at have omkring 500 medarbejdere og 12 bilhuse vokser Nielsen Car Group til mere end 1.000 medarbejdere og 25 bilhuse på landsplan. Med kunden i centrum leverer koncernen mobilitet gennem eje, leje og leasing af biler under fem brands: Bjarne Nielsen, Bilernes Hus, Dahl Pedersen, Leasing DK og Motorpoint.   I Køge har Carsten sammen med resten af ledelsen netop fokus på at skabe en fælles ledelses DNA og udvikle både mennesker og kulturen. For Carsten handler det om at skabe det bedste sted at være både som kunde og især for de godt 70 medarbejder.   De ændringer, der ses i samfundet, afspejles i den måde, virksomheden arbejder på i forhold til rekruttering af nye medarbejdere og fastholdelse af de medarbejdere, der har opbygget værdifulde erfaringer. For at skabe fremtidens arbejdsplads, hvor dialog fører til handling, gælder det om at fremelske det rigtige mindset, den rette vilje og talent.   Som nyt medlem i Connect Køge Business Club kan vi forvente Carsten byder ind med lysten til at lære af andre erhvervsdrivende, og så ønsker han at blive klogere på byen og erhvervslivet.
VGP Louise Lindvig
Ejendom og Ejendomsudvikling

VGP Denmark ApS

Building Tomorrow Today   VGP er en dynamisk, paneuropæisk udvikler af erhvervsparker, der skaber rammerne for fremtidens virksomheder.   VGP opkøber attraktive erhvervsarealer, udvikler bæredygtige, nøglefærdige faciliteter og tilpasser dem til hver enkelt lejers behov – så virksomhederne kan koncentrere sig om dét, de er bedst til: at drive og udvikle deres forretning.   I Køge Nord har VGP Denmark sikret sig 12,2 ha erhvervsjord, hvor visionen er at opføre moderne produktionsbygninger i fleksible enheder fra 3.500-9.500 m².   Her vil fremtidens virksomheder inden for bl.a. teknologi, pharma, robotteknologi og fødevarer kunne flytte ind i topmoderne rammer med plads til både kontorer, produktion, lager og showroom – og hvor der er tænkt på alt fra den nyeste teknologi, gode faciliteter, parkeringsmuligheder og bæredygtighed.   Med dette projekt bakker VGP aktivt op om Køge Kommunes erhvervsstrategi: et skifte fra traditionel logistik til produktionsvirksomheder, der skaber større værdi pr. kvadratmeter – og dermed nye muligheder for vækst i hele området.   I vores samtale med Commercial Manager Louise Lindvig oplever vi en smittende passion for at levere løsninger, der ikke bare er funktionelle, men også fremtidssikrede og bæredygtige. Samtidig er VGP oprigtigt optaget af at være en del af, – og bidrage til det stærke erhvervsfællesskab, der findes i Køge.   VGP Denmark er nu en del af Connect Køge Business Club og ser frem til at møde de øvrige medlemmer for at netværke, dele erfaringer og udvikle erhvervslivet i Køge og omegn.
FB Gruppen
Byggeri og Håndværk

FB Gruppen A/S

Det skal være bedre, end da vi kom   FB Gruppens kerneværdi er at bygge for mennesker og at gøre sig umage. Denne tilgang mærkes også tydeligt under vores møde med ejerne af virksomheden i hjørnekontoret med flot udsigt over Grønttorvet.   Ja, her fra kontoret fornemmes, at Grønttorvet emmer af kvalitet, høj byggestandard og fokus på bæredygtighed, som konkret ses ved mange beplantninger på områdets tage.   FB Gruppen er i dag en af landets mest markante by udviklere er og bl.a. kendt for koncernens prisbelønnede bydel Grønttorvet i Valby.   Vigtigt for FB Gruppens succes er et gennem årene tæt samarbejde med Ingcon A/S, hvor Ingcon fungerer som FB Gruppens faste partner for styring af byggeentreprenørernes opgaver. Samarbejdet sikrer en høj standard, ordentlighed og kvalitet i byggeriet, da begge virksomheder deler et fokus på omhyggelig udførelse.   Det særlige nye er, at FB Gruppen i de kommende år også vil udvikle i Køge med samlet 11 byggefelter på Køge Inderhavn (den nordlige del af Søndre Havn) og ved den sydlige del af Stationsområdet.   Køge er en interessant by i vækst med et levende bymiljø, og byen har gode traditioner for handel og godt håndværk. Det, sammenholdt med en kort rejsetid til København samt den kommende Femern Forbindelse, ser ejer af FB Gruppen Hans-Bo Hyldig som særlige gode kort for Køge, og det gør Køgeområdet attraktivt at investere og udvikle i.   Det er vigtigt for Hans-Bo og den øvrige ledelse at involvere sig i Køgeområdet, og de ønsker at invitere lokalområdet med ind i den fortsatte udvikling.   FB Gruppen ønsker også at være aktiv deltager i Connect Køge Business Club, og ser gerne at netværket spiller godt med og byder ind med ideer til den videre byudvikling, skabe nye forbindelser og lokalt samspil.
HENOK Montage ApS
Produktion og Industri

HENOK Montage ApS

Succes for os er, når vi spiller vores kunder gode   Gode værdier, sund fornuft og godt samspil mellem parterne var nøgleordene da Steffan Kopp etablerede sin virksomhed, hvor kerneydelsen er salg, service og montage af professionelle lagerløsninger.   Der ligger en iværksætter og et godt entreprenørskab i Steffans hjerte. Som ung etablerede han en byggevirksomhed med fokus på privatkunder, men et ønske om mere ”work-life balance” fik Steffan til at flytte fokus til Erhvervskunder.   På en opgave for en kunde møder han Jesper Neumann på sin vej, og det bliver starten på et godt og stærkt samarbejde, hvor de to forstår hinandens kompetencer og styrker.   Vi sidder på første sal i autentiske lokaler i en af Køges hyggelige gader, som netop er det, der er med til at skabe sjæl og nærvær i virksomheden.   Det mærkes tydeligt, at virksomheden brænder for den gode service, og at de cirka 25 medarbejdere går den ekstra mil for at komme i mål for kunderne. Det betyder meget for HENOK, at nye kunder kommer gennem anbefalinger fra eksisterende kunder.   For at holde fokus på kerneforretningen er der etableret en fuld digitaliseret arbejdsgang, som inkluderer alt fra ordre modtagelse, arbejdskort, fakturering og opfølgning. Det betyder, at HENOK kan holde administrationsomkostningerne nede, indsamle valide data og hurtigt kan justere forretningen.   Vi har set frem til at blive en del af Connect Køge Business, som samler engagerede og nysgerrige virksomheder i et stærkt netværk – på tværs af brancher og værdikæder. “Her bliver vi set og er ikke bare et nummer,” udtaler Steffan.
Frank Bøgelund fra Davidsen Køge
Byggeri og Håndværk

Davidsen Køge

Hvordan sikres fremtidens arbejdsplads?   Det er tanker, som mange virksomhedsejere går med, både når tiden er inde til et generationsskifte eller når virksomheden når til et punkt hvor den er vokset ud af sine rammer og har brug for forandring.   Netop det, var en af nøgleordene da byggemarkedet CF Petersen og Søn A/S besluttede at træde ind i Davidsen koncernen der har hovedkontor i Kolding, og ejes af den finske koncern KESKO.   Som en del af en stor international koncern åbnes der op for nye muligheder og forretningen kan udvikles og vokse.   Med passion for at uddanne og udvikle medarbejdere har virksomheden opbygget et godt samarbejde med Køge Handelsskole, der leverer de talenter, vi ser som fremtidens sælgere.   ”De handler med millioner” som Frank Bøgelund så fint udtrykker det, og henviser til de dygtige folk som daglig er i kontakt med erhvervskunderne.   I virksomheden har man også opbygget en god tradition med at tiltrække og fastholde dedikerede medarbejdere og arbejder målrettet med løbende uddannelse og udvikling af medarbejderne, så de er godt rustet til fremtidens krav og opgaver.   Ved at blive en del af en større koncern åbner der sig nye muligheder, f.eks. er lokationen i Køge blevet logistikcenter i Davidsen gruppen, og det betyder endnu mere aktivitet og flere interessante arbejdspladser.   Frank Bøgelund har valgt at Davidsen er en del af Connect Køge Business Club for at bidrage til at styrke erhvervslivet og væksten i Køge gennem netværk og målrettet aktiviteter.
Fotograf Claus Sall
Marketing og Kommunikation

Claus Sall Photography

Et kort sekund kan gemmes for evigt.   Fotograf Claus Sall har øje for detaljen og indfanger situationer og mennesker med sit kamera.   Når øjeblikke bliver til minder, og mennesker bliver til historier, er det ofte gennem linsen, vi ser værdien stå skarpt.   Fotograf Claus Sall er nyt medlem af Connect Køge Business Club – en engageret, lokal fotograf, som gennem årene har sat sit præg på Køge med fantastiske billeder fra konferencer, events og arrangementer, bryllupper samt portrætter af medarbejdere og virksomheder.   Claus har været iværksætter siden 2016 og tog springet til fuld tid i 2018. Hans succes er ikke kommet af sig selv, men er drevet af loyalitet over for kunderne, en sund selvkritik af egne kompetencer og en målrettet brug af sit netværk.   Han arbejder tæt med både kunder og leverandører, hvor relationerne er lige så vigtige som resultatet og netop det afspejles i kvaliteten af hans arbejde.   Fra iværksætter til virksomhedsejer For Claus handler en bæredygtig forretning om at kende sit hvorfor.   Han opfordrer andre iværksættere til at spørge sig selv, om målet er rigdom, flotte biler og dyre huse, eller om det er glæden ved at mestre sit håndværk og skabe værdi for andre til en løn, der giver et godt og balanceret liv.   Claus har meldt sig ind i Connect Køge Business Club, fordi han har en oprigtig interesse i andre virksomheder og mennesker.   Køge er i rivende udvikling med supersygehus, transportcenter og et stærkt erhvervsliv som består af både store og små aktører. Claus vil være en aktiv del af den fortælling   “Jeg har meldt mig ind i Connect Køge Business Club, fordi jeg brænder for mennesker og forretninger. Jeg tror på, at stærke relationer, sparring og lokale partnerskaber skaber værdi, både for kunderne, for erhvervslivet og for byen.”   I Connect Køge Business Club glæder vi os til samarbejdet med Claus, og til at se endnu flere stærke billeder fra Køges sprudlende erhvervsliv.  
Køge Svømmeland
Kultur, Sport og Fritid

Køge Svømmeland

Mere end vand – et mødested med puls og perspektiv   Hos Køge Svømmeland er bassiner og træningsfaciliteter ikke kun forbeholdt fritidsbrugere og skoleelever – de er også en oplagt ramme for virksomheder, der ønsker at investere i medarbejdernes trivsel, sundhed og sammenhold.   Som en af Køges vigtigste institutioner med dybe rødder i lokalmiljøet, står Køge Svømmeland nu klar til at styrke sin rolle i det lokale erhvervsliv.   Derfor har Køge Svømmeland netop også meldt sig ind i Connect Køge Business Club.   Ønsket er at åbne dørene endnu mere for erhvervskunder og gøre det attraktivt for virksomheder at tænke sundhed ind i hverdagen – med adgang til svømning, træning, saunagus og kollegial kaffetid under samme tag.   Teamoplevelser med saunagus og hyggekaffe    “Vi vil gerne være stedet, hvor man både kan få pulsen op og ned. Hvor sundhed, fællesskab og arbejdspladspleje smelter sammen,” lyder det fra Annette Olsen fra Køge Svømmeland.   Annette fortsætter – ”vores nye erhvervspakke skal gøre det let for virksomheder at tilbyde medarbejderne en aktiv og afstressende pause fra kontorstolen.   Vi sætter spot på sundhed, sammenhold og sved på panden og tilbyder en erhvervspakke, der bl.a. indeholder fleksibel adgang til både svømmehal og træningscenter.   Selvom Køge Svømmeland er en kommunalt forankret aktør, er målet for stedet at møde erhvervslivet med en åbenhed og nysgerrighed.   Køge Svømmeland ønsker at fremstå som et moderne og værdiskabende tilbud for virksomheder, der tager medarbejdernes velbefindende alvorligt – og som samtidig gerne vil støtte op om lokale institutioner.
Køge Havn ved Skandinavisk Transport Center (STC)
Transport og Logistik

Køge Havn ved Skandinavisk Transport Center (STC)

Vi bygger forbindelser – lokalt og globalt   Køge Havn er mere end en havn. Stedet har altid været centralt for Køgeområdets udvikling og en port til verden. Med base i hjertet af Østdanmark og tæt sammenkoblet med Skandinavisk Transport Center (STC), forbinder Køge Havn det lokale erhvervsliv med internationale forsyningskæder – og leverer løsninger på nutidens og fremtidens logistiske og miljømæssige udfordringer.   Direktør Thomas Kampmann har stået i spidsen for transformationen af havnen fra traditionel kommunal havn til en selvfinansieret og fremtidsorienteret logistikhub for hele Østdanmark, som kun bliver forstærket med kommende Femern Bælt forbindelse.   I begyndelsen af 2000’erne var målet klart for omdannelsen af Køge Havn at skabe nye arbejdspladser og tiltrække moderne logistik og industri efter store industrinedlæggelser i byen.   Konkret blev der i 2002 besluttet at udvikle en ny, stor erhvervshavn i Køge med etableringen af Køge Jorddepot. Det gav virksomhederne i Søndre Havn mulighed for at flytte til nye og bedre faciliteter i havnen nord for byen – og hele Søndre Havn blev dermed omdannet fra havneindustriområde til byudviklingsprojektet Køge Kyst med kultur, boliger, grønne områder mm.   I dag er målet mere end nået – og visionen fortsætter   Aktuelt fungerer Køge Havn som hjemsted for en lang række virksomheder inden for affaldshåndtering, biomasse, fødevarelogistik og grøn teknologi. Her håndteres skrot, husholdningsaffald fra Europa, bioaske og råstoffer, og havnen spiller en nøglerolle i den cirkulære økonomi.   “Hvis Køge Havn har det godt, så har Køge det også godt.” Udtaler Thomas Kampmann, direktør for Køge Havn   Køge Havn spiller fortsat en stor rolle for hele byen, fordi havnen skaber erhverv og lokale arbejdspladser og understøtter grøn omstilling og cirkulære løsninger. Med den kommende Femern Bælt forbindelse forstærkes havnens potentialer som knudepunkt for det regionale og globale marked.   Havnen og STC er i dag næsten begge fuldt udbyggede, og planerne for fremtiden peger mod yderligere udvidelser – muligvis ud i Køge Bugt – samt nye samarbejder om grøn innovation, CO₂-lagring og energirelateret produktion.   Her er der højt til loftet – også når det gælder ambitioner   Køge Havn står i dag som et levende bevis på, hvad der kan ske, når vision, vilje og strategisk planlægning går hånd i hånd – til gavn for både erhvervsliv, miljø og byens borgere.