Velkommen til Jyske Bank
I Connect Køge Business Club byder vi velkommen til vores nye medlem Jyske Bank ved Markedsdirektør Allan Boye Alfast og Erhvervskundedirektør Claus Båstrup.
Jyske Bank har i sin natur rødder tilbage til det midtjyske og er siden stiftelsen i 1967 vokset til et nationalt pengeinstitut med afdelinger i hele landet. I 1987 kom banken til Køge og har i 33 år virket fra Fændediget i Køge midtby.
Bankens fokus er på langsigtede kunderelationer og med en værdibaseret tilgang har banken formået at imødekomme hver enkelt erhvervskundens unikke behov. I dag har banken succes ved i hverdagen at arbejde ud fra dens kerneværdier som hæderlighed, ligeværd, sund fornuft, uhøjtidelig og handlekraft.
Den lokale afdeling i Køge er en central aktør i Køges erhvervsliv og har igennem årene etableret sig som et solidt og respekteret pengeinstitut med stort engagement i lokalsamfundet og kendt for at levere finansielle løsninger af høj kvalitet.
Erhvervsteamet i Køge består af ti dedikerede rådgivere, som på baggrund af mange års erfaring er i stand til at håndtere en bred vifte af erhvervsbehov – uanset branche og fag, hvilket understreger Jyske Banks alsidighed og evne til at bistå erhvervskundernes individuelle ønsker.
Med fokus på den stærke kunderelation inspireres Jyske Bank i Køge fortsat af den afgåede adm. direktør Anders Dam, der i knap 34 år satte retningen og ikke mindst den uformelle tone i koncernen. Anders Dam er fortsat en stor inspirator, og bankens tilnavn ”Havkatten i hyttefadet” hænger stadig ved, idet pengeinstituttet stadig går imod strømningerne, der med sin aktivitet fortsat ilter vandet, som skaber liv og konkurrence om sig.
I den sammenhæng er Jyske Bank heller ikke bleg for at udfordre sine kunder, da et godt samarbejde kræver åbenhed og tillid. Dette gør, at Jyske Bank bedre kan give deres kunder ny viden og indsigt.
De tematiserede mødelokaler i Køge-afdelingen såsom Vinbaren, Rejsen – hvor en flyvinge agerer mødebord og det maritime møderum udstyret med ror og kompas har siden 2006 gjort det muligt at skabe en afslappet og imødekommende stemning. Her er det den medmenneskelige tilgang, der er omdrejningspunktet for den nære og relationelle kundeoplevelse.
For at kunne drive et stabilt pengeinstitut er medarbejdertilfredsheden altafgørende, som er fundamentet for den gode kunderelation samt der skal være ligevægt mellem aktionærer og kunder.
I december 2022 overtager Jyske Bank koncernen Handelsbankens forretningsaktiviteter med stor succes. Med fusionen fik banken samlet set 130.000 nye kunder, der både dækker erhvervs- og privatkunder og tildelt ca. 600 nye kollegaer. Alle medarbejderne fra Handelsbanken blev tilbudt relevante jobs i Jyske Bank efter overtagelsen. På landsplan overtog Jyske Bank samtidig et udlån på ca. 66 mia. kr. og indlån for ca. 35. mia. kr.
Klik her og læs mere om Jyske Bank: www.jyskebank.dk