Kom med på provokerende og farverige forretningseventyr

Folk der netværker under Nytårskuren

Den 27. januar 2022 afholder Connect Køge nytårskur med den årlige prisuddeling Made in Køge. Designer, fotograf og iværksætter Jim Lyngvild og skodesigner og stifter af Roccamore Frederikke Antonie Schmidt lægger vejen forbi. De vil dele deres inspirerende fortællinger om provokerende og farverige forretningseventyr. Køgeområdets erhvervsledere er inviteret, og der er nu åbent for tilmelding.

Tapperiet danner igen rammen om fejringen af erhvervslivet, når Connect Køge slår dørene op for Nytårskuren 2022. Med masser af netværk blandt Køgeområdets virksomheder og prisuddelingen Made in Køge hyldes de mange ildsjæle, der har præsteret en ekstraordinær indsats i året der gik.

– Det handler jo i sidste ende alt sammen om mennesker. Vi skal dyrke fællesskabet og den ildsjæle-drivkraft, der opstår når vi arbejder med dét, vi elsker. Vi bringer de gode historier om ambition og passion frem i lyset – til anerkendelse og eksempel, siger Allan Munch, direktør i Connect Køge.

Inspiration til nye og anderledes måder at drive forretning på bliver leveret af to kreative mennesker med hvert deres farverige forretningseventyr. Både designer, fotograf og serieiværksætter Jim Lyngvild og skodesigner og stifter af Roccamore Frederikke Antonie Schmidt lægger nemlig vejen forbi. Her vil de dele deres inspirerende fortællinger om skabertrang, iværksætteri og ledelse.

Fra højtråbende realitystjerne til international storsælgende forretningsmand

Jim Lyngvild fortæller sin vilde historie om at gå fra at være højtråbende realitystjerne kendt fra ugebladene, til i dag at være international forretningsmand bag flere succesfulde firmaer. Og om at stå for velbesøgte anerkendte udstillinger på Nationalmuseet, Kronborg Slot og Holmegaard. Om hvordan man får hul på det store udland blot ved at være sig selv, have farverigt tøj på og en ukuelig viking i maven. Og om at ruste sig til fremtidens tendenser og shitstorms ved altid at være et skridt foran.

– I dag er verden skruet sådan sammen, at man følger personligheder, ikke produkter. Jim Lyngvild har en lidt provokerende f**k-jantelov-attitude, der deler vandene. Men det udgør samtidig grundstoffet, han bygger sine succeser på, fortæller Allan Munch og fortsætter:

– Jim er i løbet af det seneste år blevet dus med Køge gennem sit samarbejde med Køge Museum og Borgringen. Vi har derfor inviteret ham til at give sit bud på Køge som brandingprojekt. Han har som designer og historiefortæller formået at opbygge spændende nye brands både herhjemme og i udlandet. Så mon ikke Køge vil blive belyst fra en lidt skæv vinkel?

Cirkusartisten der blev iværksætter på høje hæle

Frederikke Antonie Schmidt startede sin karriere som artist i Cirkus ChangHigh. Siden 2015 har hun dog brugt kræfterne på hjertebarnet Roccamore, som blev grundlagt med penge fra crowdfunding. Virksomheden producerer håndlavede, højhælede sko i lækkert og eksklusivt design, som man kan holde ud at gå i. Og konceptet bygger på bæredygtighed og co-creation. Frederikke ønsker at opnå en forsvarlig produktion og modarbejder overproduktion og spild. Målet er at udvikle 100 procent bæredygtige sko, hvis dele kan komposteres eller genbruges.

Efter fem år på markedet har Roccamore skabt sig en solid kundekreds. Og kunderne bliver involveret i udviklingsprocessen, når de mange tusinde følgere på virksomhedens Instagramprofil ofte spørges til råds. Det tætte bånd har været med til at sikre, at selskabet trods flere måneders nedlukning klarede sig godt gennem coronakrisen.

I fællesskab med topchefer fra Danish Crown, A.P Møller-Mærsk, Novo Nordisk og SAS blev Frederikke udnævnt som formand for Erhvervsministeriets Genstartsteam for Mode og Tekstil. På baggrund af sin egen store succes og vilje til at gå nye veje, skal hun være med til at sparke branchen i gang efter pandemien.

– Frederikke har fundet modet til at drive virksomhed på sin egen måde. Hun blander sig gerne i den offentlige debat til kamp for bæredygtighed, ligestilling og dansk iværksætteri. Samtidig har hun formået at skabe nogle imponerende vækstrater, og under nedlukningen var hun lynhurtig til at nytænke sin forretningsmodel. Så jeg glæder mig enormt meget til at høre om hendes personlige vej gennem medgang og modgang og få hendes bud på fremtidens bæredygtige ledelse, siger Allan Munch.

Er du en del af erhvervslivet i Køge kommune, er du meget velkommen til at tilmelde dig nu – det er gratis at deltage. Læs mere om Connect Køges nytårskur den 27. januar 2022 og reservér en billet på hjemmesiden under Nytårskur.